Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Mercedes CLK 220 CDI & 320 CDI

Geschreven door Bert Troubleyn op

Uiterlijk werd de Mercedes CLK haast ongemoeid gelaten, maar op technisch vlak is er wel nieuws. De 270 CDI maakte plaats voor twee motoren: de 220 en 320 CDI.

Prijs
NB
  • Score redactie /20

Op esthetisch vlak is bijna niet te merken dat de CLK een facelift onderging, maar het is wel zeker dat hij dankzij de inplanting van deze twee dieselmotoren zijn verkoop op peil kan houden tot aan het einde van zijn carrière. En geen kwaad woord, want ze staan evengoed hun mannetje als hun benzinebroers. Of zelfs beter in het geval van de 320 CDI, die kan uitpakken met een ongeëvenaarde verhouding prestaties-verbruik. De CLK werd sinds de onderstelaanpassingen van 2004 aangenamer om mee te rijden, maar heeft niets van zijn rijcomfort en zijn praktische aspecten (plaats voor vier) ingeboet, al moet je met de 220 CDI wennen aan de matige geluiddemping en prestaties die niet helemaal beantwoorden aan wat we van een coupé in deze prijsklasse verwachten.

Tests

Onze tests