Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Mercedes CLK 320

Geschreven door Bert Troubleyn op

Mercedes vernieuwt zijn vierzitscabrio, de CLK. De minachting die hij toont voor de concurrentie, blijkt veeleer uit zijn hoge prijs dan uit een surplus aan troeven.

Mercedes acht zich nog steeds aangewezen om de prijzen van vierzitscabriolets te bepalen en daarbij de lat erg hoog te leggen. Als een goudzoeker die de goudstromen die hij ontdekt heeft, met hand en tand verdedigt. Maar het merk is al een eeuwigheid zijn monopolie kwijt. En het heeft nog lang niet alle kansen benut, want een constructeur als Audi brengt met succes dieselcabrio's op de markt. En dan nog met een betere indruk van kwaliteit... die de sterke kant was van de W124 Cabriolet (1991), maar door de moderne plastics van de CLK slecht weerspiegeld wordt. De Mercedes krijgt echter toch de eerste plaats voor zijn veiligheidsvoorzieningen (dankzij de hoofd-rompairbags), zijn technische perfectie en zijn werkingsstilte. Maar als ik zoveel geld zou moeten betalen voor een cabrio om dan volledig gespaard te blijven van de strelingen van de wind en van de sensaties van het rijden, dan blijf ik even graag thuis in een goede hangmat om me te verdiepen in een spannend boek.

In dit artikel : Mercedes-Benz

Tests

Onze tests

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars