Mercedes acht zich nog steeds aangewezen om de prijzen van vierzitscabriolets te bepalen en daarbij de lat erg hoog te leggen. Als een goudzoeker die de goudstromen die hij ontdekt heeft, met hand en tand verdedigt. Maar het merk is al een eeuwigheid zijn monopolie kwijt. En het heeft nog lang niet alle kansen benut, want een constructeur als Audi brengt met succes dieselcabrio's op de markt. En dan nog met een betere indruk van kwaliteit... die de sterke kant was van de W124 Cabriolet (1991), maar door de moderne plastics van de CLK slecht weerspiegeld wordt. De Mercedes krijgt echter toch de eerste plaats voor zijn veiligheidsvoorzieningen (dankzij de hoofd-rompairbags), zijn technische perfectie en zijn werkingsstilte. Maar als ik zoveel geld zou moeten betalen voor een cabrio om dan volledig gespaard te blijven van de strelingen van de wind en van de sensaties van het rijden, dan blijf ik even graag thuis in een goede hangmat om me te verdiepen in een spannend boek.
In dit artikel : Mercedes-Benz