Volvo XC60 D3 AWD Momentum
Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
De GLK maakte pas laat - ondertussen toch al vier jaar geleden - zijn opwachting op de markt van de compacte SUV's. De benadering van Mercedes onderscheidt zich echter van die van de andere zogenaamde premiumconstructeurs: het merk uit Stuttgart doet niet zoals zijn eeuwige Duitse rivalen, Audi en BMW, maar spiegelde zich eerder aan de concurrent die het meest 'offroad minded' is in het genre, namelijk het erg Britse Land Rover. Om wat van de terreincapaciteiten van de Land Rover Freelander te kunnen bieden is de kleine Mercedes altijd verkrijgbaar met het Offroad Technisch Pakket (728 euro). Tijdens de eerste tests, in mei jongstleden in de Franse Alpen, reden wij met een GLK met zo'n offroadpakket en we waren toen danig onder de indruk van de capaciteiten van die auto. De GLK 4Matic die in deze Gedetailleerde Wegtest aan bod komt, sluit echter aan bij de weg-SUV's, zonder evenwel te vervallen in het universum van de wat snobistische stads-SUV's. Niettemin spreekt hij zijn voorkeur uit voor goed berijdbare wegen. Het bewijs: hij ligt sinds zijn facelift 20 millimeter dichter bij de grond. Op die manier kan hij beter profiteren van rijhulpmiddelen en andere systemen die hij niet heeft geërfd van de C-Klasse (waarvan hij het platform gebruikt), maar rechtstreeks van de reis- en topklasseberlines E- en S-Klasse.
In dit artikel : Mercedes-Benz, Mercedes-Benz GLK-Klasse