BMW X3 xDrive35d
Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Echte luxe biedt beter weerstand tegen periodes van crisis. De soliditeit van de Europese prestigemerken bewijst dat. Mercedes heeft desondanks zijn ML vernieuwd zonder zichzelf de middelen te geven om from scratch te vertrekken, maar door een bestaand platform - dat van het model van de tweede generatie uit 2005 - te hergebruiken, de wielbasis van 2.915 millimeter incluis. Hoewel hij aan de buitenkant 24 millimeter langer is, wint de derde generatie van de ML nauwelijks aan interieurlengte. In de breedte kwam er 16 millimeter bij en de kofferinhoud groeide. Los van deze basis werd bij de ontwikkeling van de nieuwe ML bijzondere aandacht besteed aan zijn figuur (betere stroomlijn), zijn wegcontact (selectieve schokdemping standaard), zijn werkingscomfort (doorgedreven geluiddemping) en de ecologische impact van zijn motoren. Wat dit laatste betreft, krijgen alle krachtbronnen een stop-startsysteem en doen de diesels een beroep op AdBlue om hun NOx-uitstoot te verlagen. En voor het eerst in dit SUV-segment zijn we getuige van downsizing, met een viercilinder die zijn opwachting maakt, net als bij de S-Klasse, meer bepaald de 250 BlueTec van 204 pk. Ten slotte werden ook de veiligheids- en comfortvoorzieningen naar het hoogst mogelijke niveau volgens de huidige stand van de technologie getild.
In dit artikel : Mercedes-Benz, Mercedes-Benz M-Klasse