Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / MG ZR/ZS & Rover 25/45

Geschreven door Bert Troubleyn op

De Britse MG-Rover-groep is nog altijd op zoek naar de nodige middelen om een nieuwe compacte berline te financieren. In afwachting krijgen de 25/ZR en 45/ZS nog een facelift.

Rovers nieuwe middenklasser zou niet vóór het jaar 2006 op de markt komen. De verklaring waarom die zo lang op zich laat wachten, is simpel: de Britse constructeur heeft gewoon het geld niet om een nieuwe auto te ontwikkelen. Toch stelde de constructeur niet zo lang geleden de MG ZT 260 voor, een Rover 75 die de overstap maakte naar achterwielaandrijving en aangedreven wordt door een Ford-V8 van 260 pk (zie AG651 voor een gedetailleerde wegtest). Daarnaast
zou de nieuwe CityRover (afgeleid van het nieuwe model van de Tata Indica) in januari zijn intrede maken in de
showrooms, gevolgd door de overdonderende SV X-Power, een sportieve coupé die de V8 uit de ZT 260 overneemt, maar dan opgekieteld tot 320 en 410 pk. Wat er ook van zijn, terug naar de realiteit van vandaag: wij mochten
kennismaken met de vernieuwde Rover 25 en 45 en hun sportieve afgeleiden, de MG ZR en ZS.

In dit artikel : MG, MG ZR , , , Rover, Rover 25

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker