Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Mitsubishi Colt 1.3 & 1.5

Geschreven door David Leclercq op

De Mitsubishi Colt is de eerste vrucht van de samenwerking met DaimlerChrysler, en hij deelt heel wat onderdelen met de Smart Forfour. Toch is hij compleet anders...

De nieuwe Mitsubishi Colt moet een succes worden, zodat
de kleine Japanse constructeur weer een hartig woordje kan meespreken in dit segment. Hij ontsproot uit de alliantie tussen Mitsubishi en DaimlerChrysler en is nauwer verwant met de Smart Forfour dan je op het eerste gezicht zou zeggen. Liefst zestig procent van de onderdelen zouden gemeenschappelijk zijn, waaronder voornamelijk het stuur, de versnellingsbak, het chassis en de motoren. Maar de Colt werd wel een volledig andere auto dan de Smart. Het is namelijk een zeer praktische en ruime mini-eenvolumer. Zijn grootste troeven zijn de plaats binnenin – ook volwassenen zitten achterin lekker ruim – en de praktische en erg moduleerbare bagageruimte.
Daarnaast rijdt hij plezierig en comfortabel en ziet hij er zowel vanbuiten als vanbinnen sympathiek en jeugdig uit. De 1.5 met Allshift-versnellingsbak is een erg aangename combinatie, maar ook de 1.3 presteert voldoende om vlot in het verkeer mee te kunnen. Het verbruik blijft daarbij gelukkig netjes binnen de perken.

In dit artikel : Mitsubishi, Mitsubishi Colt

Tests

Onze tests