Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Mitsubishi Colt 1.5 DI-D 95

Geschreven door Bert Troubleyn op

De Colt is zonder twijfel de efficiëntste Mitsubishi die sinds lange tijd op Europa werd losgelaten. Zeker met de knappe kleine turbodiesel onder de kap, de 1.5 DI-D.

Mitsubishi Colt 1.5 DI-D 95 #1

De nieuwe Colt, de eerste (en misschien ook laatste?)
vrucht van de samenwerking tussen Mitsubishi Motor Corporation en DaimlerChrysler, deelt zestig procent van zijn onderdelen én de Nedcar-assemblagefabriek
in Nederland met de Smart Forfour. Grosso modo komt het erop neer dat Mercedes zich om de dieselmotoren bekommert, en dat Mitsubishi het platform en de benzinemotoren aanlevert. Dat Mitsubishi op zich realistische ambities koestert voor zijn nieuwkomer, mag duidelijk zijn. Het merk wil 85 procent nieuwe klanten aantrekken en maar liefst 100.000 Colts per jaar verkopen op een markttotaal van vier miljoen wagens: al bij al toch grootse plannen als je van nul moet beginnen. De nieuwe Colt, een intelligente kleine auto die perfect beantwoordt aan de Europese verwachtingen, zou dus geen grote problemen mogen ondervinden om Mitsubishi weer op de kaart te zetten in de 36 Europese landen waar het merk verkocht wordt en waar het in 2003 een vooruitgang met 2,4 procent liet optekenen ten opzichte van 2002.

In dit artikel : Mitsubishi, Mitsubishi Colt

Tests

Onze tests