Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Opel Agila 1.2 & 1.3 CDTI

Geschreven door Bert Troubleyn op

Kleine auto's hebben de wind in de zeilen. Met de nieuwe Agila, die het midden houdt tussen een kleine en een veelzijdige stadsauto, wil opelhandig inspelen op die trend.

Opel Agila 1.2 & 1.3 CDTI #1
Prijs
NB
  • Score redactie /20

De nieuwe Opel Agila komt (net als zijn tweeling-halfbroertje, de Suzuki Splash) terecht in een segment dat onder invloed van de in europa steeds talrijkere CO2-maatregelen een mooie toekomst wacht. Het is dan ook jammer dat hij op dat vlak niet wat beter scoort. Geen van deze twee versies komt in belgië namelijk in aanmerking voor een overheidspremie, omdat ze allebei boven de CO2-grens van 115 g/km zitten. Bovendien betreuren we dat deze kleine opel niet wat functioneler is (door onder meer zijn kleine koffer en het ontbreken van een verschuifbare achterbank) en niet zo comfortabel rijdt. Toch is de vooruitgang in vergelijking met de vorige generatie overduidelijk, of het nu is qua stijl, uitrusting, algemeen comfort of weggedrag.

In dit artikel : Opel, Opel Agila

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker