Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Opel GT

Geschreven door Bert Troubleyn op

De Opel GT lijkt zo te zijn weggereden uit de animatiefilm Cars, maar schijn bedriegt: achter zijn sympathieke snoetje gaat een fun-roadster met heel wat potentieel schuil.

De drieling Opel GT-Pontiac Solstice-Saturn Sky werd in de Verenigde Staten ontworpen om klanten af te snoepen van de Mazda MX-5 en paal en perk te stellen aan de achttien jaar durende Japanse overheersing in het segment van de roadsters. De echte rivaal van die Japanners is de basisversie met de 2.4 van 180 pk - die Opel niet overnam -, maar in werkelijkheid ziet de GT het veel breder. De 2.0-turbo van 264 pk pakt namelijk uit met de prestaties van een BMW Z4 3.0si, of, beter nog, van een Porsche Boxster, voor een prijs die 40 tot 55 procent lager ligt... Goed, in vergelijking met de "echte" Duitsers moet de GT het stellen zonder de muzikale zescilinderklank, is hij niet perfect tot in de (verborgen) details, is hij helemaal niet praktisch en is zijn contact met de weg wat nonchalant. Hij heeft echter zoveel charme en zo'n sympathiek snoetje dat hij je toch over de streep weet te trekken.

In dit artikel : Opel

Tests

Onze tests

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars