Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Porsche 911 Cabriolet Carrera 4S : De leukste van de familie

Bijna in het kielzog van de coupéversie lanceerde Porsche de cabrioversie van de 911 ‘992’, die een nóg meer bedwelmende zintuiglijke ervaring belooft. Zozeer dat de Cabriolet de Coupé kan overschaduwen?

145.902 €
  • Score redactie 16.01/20

Overzicht :

Bij Porsche moet het vooruitgaan. Nauwelijks enkele maanden na de lancering van de 911 Coupé van de 992-generatie zitten we al aan het stuur van zijn open tegenhanger. Die Cabriolet is 70 kilo zwaarder dan de Coupé, maar beschikt over dezelfde technische troeven en legt uiteindelijk sterk vergelijk­bare prestaties voor, tenminste op papier. Zijn erg compacte stoffen kap (weggevouwen neemt ze maar 23 centimeter in de hoogte en 55 centimeter in de lengte in) geeft hem een ranker profiel dan ooit en benadeelt hem amper op het vlak van aerodynamica, want zijn Cx-waarde bedraagt 0,30, tegenover 0,29 voor de Coupé. Het icoon uit Stuttgart, dat bijzonder chic oogt in de oceaanblauwe koetswerkkleur van onze testauto, schrijft zich in in een lange traditie, die teruggaat tot 1982, toen Porsche op het salon van Genève de 911 SC Cabrio voorstelde, op basis van de ‘G’-reeks.

  • Geslaagde integratie van de kap
  • Hoogstaand dynamisch rijgedrag
  • Rijcomfort (geluiddemping, schokdemping)
  • Authentieke klank en karakter boxermotor
  • Nog altijd even indrukwekkende PDK-bak
  • Onvermijdelijk hoger gewicht
  • Kwaliteitsindruk van sommige materialen
  • Vierwielaandrijving geen must
  • Zicht rondom met gesloten kap
  • Onfatsoenlijke prijs van sommige opties

In dit artikel : Porsche, Porsche 911

Geschreven door op