Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Porsche 911 Carrera & Carrera (S)

Geschreven door Bert Troubleyn op

Vier jaar na de lancering van de 997-generatie geeft Porsche zijn 911 een esthetische facelift met vernieuwde motoren en een gerobotiseerde zevenbak met dubbele koppeling (PDK) mee.

De jongste generatie van de Porsche 911 is zeker niet de enige wagen op de markt die tegelijk met hogere prestaties en een lager verbruik voor de dag komt. Maar hij is wel de eerste die dat in dergelijke mate doet, dankzij de gezamenlijke introductie van directe injectie en de gerobotiseerde PDK-overbrenging. Maar terwijl de motoren een onbetwistbare vooruitgang betekenen, roept de transmissie met dubbele koppeling toch enkele bedenkingen op. De winst ten opzichte van de Tiptronic S is overduidelijk, maar de bedieningsinterface blijkt frustrerend bij een sportieve rijstijl of op het circuit. Bestuurders die het rijgedrag van hun 911 volledig zelf in handen willen houden, geven dan ook beter de voorkeur aan de manuele versnellingsbak.

In dit artikel : Porsche, Porsche 911

Tests

Onze tests

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars