Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Renault Fluence 1.5 dCi 105

Geschreven door Julien Matagne op

Het Mégane-gamma telt niet langer een vierdeurs. Die rol wordt nu vertolkt door de Fluence, de eerste 'wereldauto' van de alliantie Renault-Nissan. Maar kan deze nieuwkomer ook ons overtuigen?

Prijs
NB
  • Score redactie 14.02 /20

De waarheid is hard: de markt voor compacte vierdeursmodellen is bij ons meer dan beperkt. En de wat uit de toon vallende positionering van de Fluence (esthetisch en qua afmetingen) zal daarin zeker geen verandering brengen. De (schaarse) liefhebbers van dit type koetswerk doen echter een goede koop met dit model, dat zich behalve met een goed algemeen comfort en een mooie binnenruimte vooral onderscheidt met een zeer gunstige verhouding prijsuitrusting. Ter vergelijking: een evenwaardige Mégane vijfdeurs kost 1.350 euro meer. Dus, waarom niet?

  • Zuinige motor
  • Verhoudingprijs-uitrusting
  • Algemeen comfort
  • Ruime koffer
  • Betaalbare opties
  • Overtuigende afwerkingskwaliteit
  • Holle motor onder 1.800o/m(hernemingen)
  • Filtering met zeventienduimvelgen
  • Gebrekkige rijhouding
  • Geen handgreep binnenkant koffer
  • Ergonomie radio en navigatie kan beter
  • Geen partikelfilter

In dit artikel : Renault, Renault Fluence

Tests

Onze tests

De concurrenten