Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Renault Laguna 1.9 dCi 100 & 2.2 dCi Grandtour

Geschreven door Bert Troubleyn op

Het dieselgamma van de Laguna wordt vervolledigd met een instapversie (1.9 van 100 pk) en een topversie (2.2 16V met 150 pk). De dCi-wereld is rijk aan contrasten.

De 1.9 dCi 100 ontgoochelt meer door zijn magere rijplezier dan door zijn bescheiden prestaties. Met deze motor in het vooronder heeft de Laguna iets van een koets getrokken door een stel nukkige, luid balkende ezels. Het lawaai, de trillingen en het gebrek aan soepelheid vallen des te meer uit de toon omdat de auto op andere vlakken wel prima presteert, inzake veiligheid bijvoorbeeld, maar ook op het vlak van comfort, wegligging en uitrusting. De prijs van deze basisdiesel is aantrekkelijk, maar het lijkt ons verstandiger om voor de 110 pk-variant met zesbak te kiezen, ook al omdat die niet zoveel meer hoeft te kosten. De paarden die onder de kap van de 2,2-liter staan te trappelen, zijn zeker niet even vurig als die in een BMW 320d, maar de werkingszachtheid en de discretie zijn van de allerbovenste plank. Op die manier overklast hij de 120 pk-variant voor een meerprijs die volledig gerechtvaardigd lijkt als je kijkt naar zijn prestaties.

In dit artikel : Renault, Renault Laguna

Tests

Onze tests