Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene auto's op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Audi A7 Sportback 55 TFSI : Digitale revolutie

Overzicht :

In het kort

  • Rijdynamiek

    De nieuwe V6-turbo van de A7 is minder expressief dan zijn compressorvoorganger, maar tegelijk is hij ook performanter, zachter en zuiniger (althans op papier). Zijn vierwielaandrijving en (optionele) vierwielsturing staan garant voor een uitstekende wendbaarheid in de stad, ondanks zijn langere wielbasis, die nog meer rijcomfort en -stabiliteit verzekert. Jammer dat de nieuwe A7 zijn extra kilo’s niet kan verbergen tijdens stevige rempartijen.

  • Veiligheid

    De nieuwe A7 is een topper op het vlak van actieve veiligheid, met niet minder dan 39 rijhulpsystemen. Een hele rist camera’s, sensoren, radars en scanners screenen de weg om de rit veiliger te maken voor uzelf en uw omgeving, met een autonome noodremhulp, een semiautonome functie en een systeem dat het omringende verkeer in de gaten houdt. Het herkent zelfs fietsers in uw dode hoek om te voorkomen dat u onverhoeds uw deur zou openen.

  • Comfort

    Het interieur van de A7 is een echte cocon die perfect geïsoleerd en geassembleerd is. Alles werd in het werk gesteld om u een goed gevoel te geven, vooral als u kiest voor de adaptieve pneumatische ophanging, de akoestische beglazing of de ongelofelijke stoelen met relaxerende of revitaliserende massagefuncties. Vermijd echter de grote 21-duimvelgen, omdat ze de filtering van de ophanging aantasten. De 20-duim­velgen zijn toleranter en ogen even mooi.

  • Praktische kant

    De nieuwe A7 biedt meer beenruimte voor de achterpassagiers zonder te raken aan zijn koffervolume van 535 liter, tot zelfs 1.390 liter met de achterbank neergeklapt. Om achterin drie personen te kunnen vervoere, moet je wel bijbetalen. Achter het stuur wordt het zicht rondom wat belemmerd door de lage rijhouding en de koetswerklijnen. Gelukkig helpt een batterij sensoren en camera’s u om de omgeving nauwlettend in de gaten te houden.

  • Connectiviteit

    Met de Audi Phone Box kunt u uw smartphone vlot en snel synchroniseren met het MMI-multimediasysteem of zelfs draadloos opladen. Dankzij de standaard wifihotspot blijven alle inzittenden altijd online. De navigatie houdt ook rekening met het verkeer om de rijtijden en het risico op ongevallen te beperken door te communiceren met andere voertuigen. Alles wordt weergegeven op ‘haptische’ aanraakschermen van 8,8 tot 10,1 duim, en op de 12,3 duim grote Virtual Cockpit.

  • Budget

    De prijzen van de A7 beginnen voortaan rond de 70.000 euro, wat zo’n 10.000 euro meer is dan vroeger, maar wel nog altijd een pak minder dan zijn belangrijkste concurrenten. Hou wel rekening met enkele tienduizenden euro’s extra als u in de optielijst gaat grasduinen. Ook fiscaal is deze Audi interessanter dan zijn rivalen, dankzij zijn lage CO2-normuitstoot. In de praktijk is zijn V6-turbo echter even dorstig als zijn voorganger met compressor.

Audi A7 Sportback 55 TFSI : Digitale revolutie
Conclusie / Audi A7 Sportback 55 TFSI : Digitale revolutie

Terwijl sommigen de nieuwe A7 Sportback minder origineel vinden dan zijn voorganger, zullen anderen zich laten verleiden door zijn lichtspel en zijn talloze digitale technologieën en veiligheidsvoorzieningen. Jammer dat die digitale revolutie gepaard ging met twee grote radars die (slecht) geïntegreerd werden in het radiatorrooster. Los van deze stilistische bespiegelingen is de A7 nu meer op comfort gericht dan vroeger, terwijl hij tegelijk nog performanter werd. Bovendien kan hij spelenderwijs overweg met alle rijstijlen. Allemaal voor een prijs die alle concurrentie tart… Tenminste, in deze categorie.

Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!

Geschreven door op