Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

AUTOSHOW BRUSSELS 2020

Ontdek hier alle saloncondities en het beste van het Autosalon 2020

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / BMW 320d 190 xDrive : Vierwielplezier

Overzicht :

In het kort

  • Rijdynamiek

    De tweeliterdiesel en de prima achttrapsautomaat vormen allicht een van de beste combinaties in hun soort. De vierwielaandrijving versterkt de efficiëntie van de aandrijflijn, terwijl het onderstel blijk geeft van een mooi nauwkeurig karakter. De ophanging vangt de oneffenheden in het wegdek met verbazend gemak op en weet ook de koetswerkbewegingen goed onder controle te houden. De vrij directe stuurinrichting draagt bij tot de dynamiek van het geheel.

  • Veiligheid

    De 3-Reeks kan autonoom rijden op niveau twee, dankzij een arsenaal rijhulpmiddelen, met onder meer een actieve spoorassistent, een automatisch parkeersysteem of een adaptieve snelheidsregelaar met fileassistent, die in staat is om automatisch in te spelen op de verschillende snelheidsbeperkingen. De laserkoplampen verlichten de weg als bij klaarlichte dag. Jammer dat de 3-Reeks zich inzake passieve veiligheid beperkt tot zes airbags.

  • Comfort

    De 3-Reeks zet een grote stap voorwaarts op het vlak van het weggedrag, dat eindelijk uiterst nauwkeurig en efficiënt is, zodat je kunt genieten van het volle potentieel van de aandrijflijn. De geluiddemping is uitstekend dankzij de optionele akoestische voorruit en voorste zijruiten. De rijhouding is goed, vooral in combinatie met de sportstoelen, en de ergonomie is optimaal, met een klein voorbehoud voor de leesbaarheid van de volledig digitale instrumenten.

  • Praktische kant

    De grotere omvang en langere wielbasis van deze generatie komen de zitruimte achterin ten goede: daar heb je 1 centimeter extra beenruimte. Het koffervolume blijft onveranderd: 480 liter onder de bagageafdekking. Wel is de achterbank voortaan standaard neerklapbaar in drie stukken (40/20/40), zodat een bijna vlakke laadvloer vrijkomt. De montage en de afwerking zijn van hoge kwaliteit, terwijl de opbergruimten goed doordacht zijn.

  • Connectiviteit

    Als je er de nodige centen voor overhebt, word je als bestuurder ondergedompeld in een volledige digitale cockpit. Het multimediasysteem kan op alle mogelijke manieren bediend worden: via aanraking, de draaiknop, gebaren of spraakinstructies (met persoonlijke assistent). Bovendien informeert het u over het verkeer, de staat van het wegdek en vrije parkeerplaatsen. Het systeem biedt wifi voor vijf toestellen en een inductielader voor smartphones.

  • Budget

    De 320d xDrive pakt uit met een uitzonderlijke verhouding prestaties-verbruik: een testgemiddelde van 6,2 l/100 km is uitstekend voor een berline met 190 pk en vierwielaandrijving, Zijn lage CO2-uitstoot biedt ook fiscale voordelen in Vlaanderen. Wat de aankoopprijs betreft, situeert de 3-Reeks zich pal in het premiumsegment. Daarbij merken we op dat het beleid van ‘alles optioneel’ en verplichte optiecombinaties de rekening snel kan doen oplopen.

BMW 320d 190 xDrive : Vierwielplezier
Conclusie / BMW 320d 190 xDrive : Vierwielplezier

Qua binnenruimte gaat hij er niet veel op vooruit, maar de nieuwe 3-Reeks scoort wél door zijn weggedrag en zijn algemene comfort. De Duitse ingenieurs hebben veel aandacht besteed aan de schokdemping en de beheersing van koetswerk­bewegingen, en aan de geluiddemping. De aangenaam discrete aandrijflijn van de 320d, die al tot de referenties van het segment behoorde, ging er nog wat op vooruit om er nu met kop en schouders bovenuit te steken wat zijn verhouding prestaties-verbruik betreft. Voeg daar een grotere veiligheid en toegenomen connectiviteit aan toe en je bekomt een heel aangename auto.

Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!

Geschreven door op