Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Fiat 500X Hybrid (2022) - in detail

In het kort

  • Interieur
  • Technologie
  • Onderweg
  • Budget
Fiat 500X Hybrid (2022) - in detail
Conclusie / Fiat 500X Hybrid (2022) - in detail

Het mag duidelijk zijn: het Hybrid-label op de achterkant van de Fiat 500X verandert niets fundamenteels aan deze kleine SUV, net zomin als het nieuwe ‘500’-logo op het radiatorrooster, dat werd overgenomen van het kleine zusje. De belofte was mooi, maar bij gebrek aan een doorgedreven elektrificering (te duur wellicht) is de 500X Hybrid hooguit in staat om zich enkele tientallen meters op zijn elektromotor alleen voort te bewegen. Hij is dus nog lang niet klaar om volledig zonder brandstof te rijden, zelfs niet voor (erg) korte ritten. Los daarvan werkt zijn kleine elektrisch back-upsysteem met 48-voltbatterij op zich vrij goed. Het rijplezier blijft in elk geval intact (afgezien van occasionele schokken wanneer de benzinemotor komt bijspringen), de prestaties blijven behouden en het brandstofverbruik daalt. Niets op aan te merken dus... behalve dat de meerprijs redelijk zwaar is om te verteren. En ook al behoudt hij met zijn herwerkte neus nog altijd zijn verleidingskracht, toch merk je dat de 500X intrinsiek stilaan het gewicht van de jaren begint te voelen.

Je kan het volledige testbericht lezen in ons e-magazine. (n° 1109)

Tests

Onze tests