Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene auto's op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Hyundai Nexo : Blijven volharden

Overzicht :

In het kort

  • Rijdynamiek

    De 100 kilowatt sterke elektromotor is voldoende krachtig en koppelrijk om de Nexo vlotte prestaties te geven. Er is niet echt een versnellingsbak, enkel een vaste overbrengingsverhouding, dus geen schokken of aarzelingen bij het schakelen. In rechte lijn is de Nexo zeer stabiel, in de bochten is hij spoortrouw, maar door zijn formaat is hij minder thuis op achterafwegen. Het stuur is erg precies, de remmen zijn goed doseerbaar en kunnen energie recupereren.

  • Veiligheid

    De Nexo is standaard voorzien van een heel assortiment veiligheidssystemen . Opvallend is de weergave in het instrumentenpaneel van wat er zich schuin achter de auto afspeelt. Zeer handig in de stad. Het zicht rondom is wel wat moeilijker schuin achteruit, maar de 360-gradencamera’s brengen soelaas. De ledverlichting is goed. Qua passieve veiligheidsvereisten voldoet de Nexo aan de normen: bij EuroNCAP scoort hij vijf sterren.

  • Comfort

    Ondanks de laagprofielbanden is de Nexo vrij comfortabel voor een SUV, daarbij geholpen door uitstekend zittende voorste stoelen, die bovendien niet alleen verwarmbaar, maar ook ventileerbaar zijn. De rijhouding is goed, de ergonomie van de indrukwekkende rij toetsen en schakelaars is minder enthousiasmerend. Achterin zit je erg ruim en kan de leuning in helling versteld worden, maar de bank zelf is redelijk hard. De airco werkt uitstekend.

  • Praktische kant

    Instappen gaat erg vlot voorin, achterin moet je wat soepeler zijn door de kleinere opening van de achterdeuren en de vrij hoge dorpel. De Nexo is voorzien van heel wat opbergmogelijkheden (sommige mochten wel iets groter zijn). De kwaliteit van sommige materialen kan nog iets beter, de afwerking is wel verzorgd. De kofferruimte is goed toegankelijk (ook handsfree) en combineert een knap volume metn een haast vlakke vloer met neergeklapte achterbank.

  • Connectiviteit

    Het bijzonder grote centrale touchscreen geeft erg veel informatie over de (speciale) karakteristieken van de auto, waar bevoorradingspunten te vinden zijn of wat de status van het FCEV-systeem is. Een DAB+-radio en een audiosysteem van de Amerikaanse hifispecialist Krell zijn standaard. Bluetooth en USB-aansluitingen zijn uiteraard van de partij en het systeem kan ook geconnecteerd worden met je smartphone via Apple CarPlay of Android Auto.

  • Budget

    75.000 euro is geen peulenschil, maar de Nexo wordt dan ook geleverd met een heel speciale technologie, én met een riante uitrusting, zodanig zelfs dat er geen opties meer zijn. Naar Hyundai-gewoonte is er ook hier een algemene waarborg van vijf jaar of 200.000 kilometer, terwijl er op de batterij acht jaar garantie zit. Het verbruik komt qua kostprijs zowat overeen met wat een vergelijkbare diesel zou verstoken. Het rijbereik bedraagt zowat 600 kilometer.

Hyundai Nexo : Blijven volharden
Conclusie / Hyundai Nexo : Blijven volharden

We hebben in ons journalistieke leven al met een aantal waterstofauto’s gereden en deze Nexo is daarvan ongetwijfeld de beste, want aangenaam rijdend én het meest praktisch. Het enige heikele punt is de bevoorrading. Voor de rest is de Nexo even makkelijk te rijden als om het even welke andere elektrische wagen, terwijl de range anxiety voor een langere periode achterwege blijft (maar zodra de tank leeg is, dan wel een écht probleem kan stellen). Als auto kan de Nexo pronken met een aangename wegligging, een geslaagd comfort, flink wat binnenruimte en een rijkelijke uitrusting. Minder geslaagd zijn de onoverzichtelijke bediening (knoppen op centrale console), de keuze van de materialen in het interieur en een basisprijs van 75.000 euro die toch wel eventjes doet slikken.

Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!

Geschreven door op