Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Suzuki Vitara 1.5 Strong Hybrid (2022) - in detail

In het kort

  • Interieur
  • Technologie
  • Onderweg
  • Budget
Suzuki Vitara 1.5 Strong Hybrid (2022) - in detail
Conclusie / Suzuki Vitara 1.5 Strong Hybrid (2022) - in detail

Wat was er mis met de Vitara 1.4 Boosterjet met automaat? Het is een vraag die deze Detailtest als een donkere wolk overschaduwt, met als enige antwoord: ‘10 gram CO2/km.’ Nochtans is de 129 pk sterke turbobenzine met koppelomvormer in de meeste opzichten superieur aan de 115 pk sterke Strong Hybrid, met vlottere prestaties en een aangenamer rijgedrag tot gevolg. Toch koos Suzuki ervoor om de Strong Hybrid voor te trekken, hoewel de gebruikskosten tussen de twee nauwelijks verschillen. Uitgerust met vierwielaandrijving resulteert dat in een vrij unieke combinatie (ook al krijgt die Strong Hybrid 4x4 weerwerk van de modernere Toyota Yaris Cross AWD-i), maar voor de geteste versie met tweewielaandrijving liggen de kaarten moeilijker. Een zuinig hybridesysteem en moderne veiligheidssystemen ten spijt mist dit zeven jaar oude model gewoon te veel andere troeven om anno 2022 nog écht een vuist te kunnen maken.

Je kan het volledige testbericht lezen in ons e-magazine. (n° 1106)

Tests

Onze tests