Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Saab 9-3 1.9 TiD 150

Geschreven door Bert Troubleyn op

Na twee jaar ruilt de Saab 9-3 TiD zijn Opel-diesel van 125 pk in voor een 150 pk sterk exemplaar van Alfa Romeo-origine. Daar kunnen wij enkel enthousiast over zijn.

Saab is op steelse wijze binnengetreden in de wereld van de viercilinderdiesels. Met een technologische achterstand. Het profiteerde immers niet van de weldaden van de gemeenschappelijke inspuitbuis, terwijl die al op de markt was. De schuld van Opel en zijn Ecotec-motoren met VP44-hogedrukpomp, die Saab opgelegd
werden als eerste dieselervaring, maar die bij hun lancering al voorbijgestreefd waren. Als verzwarende omstandigheid hebben die 2.0 en 2.2 DTI's (respectievelijk 100 en 125 pk) problemen gehad met hun olieverbruik. En dat kan in deze tijd echt niet meer. Opel geeft het impliciet toe door deze motoren geleidelijk aan te laten vallen. De Duitse constructeur bevoorraadt zich al binnen de Fiat-groep, die onder de controle staat van GM, en rust zijn Agila's, Corsa's, Astra's en Vectra's uit met degelijke Italiaanse diesels.

In dit artikel : Saab, Saab 9-3

Tests

Onze tests

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars