Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / SsangYong Rexton RX 320 & 290

Geschreven door Bert Troubleyn op

SsangYong, een Koreaanse 4x4-specialist die in België een tijdje onder de merknaam Daewoo 4x4 werd verkocht, wil het segment van de luxueuze SUV aanboren. Het middel daartoe is de Rexton.

Zoveel is zeker: de Rexton ziet er een beetje uit als een conceptcar die weggelopen is op het autosalon. Hij oogt dus prima en zijn interieur is ruim en functioneel, maar tegelijkertijd ook verleidelijk en aangenaam om in te vertoeven. Jammer genoeg zijn dat de enige kwaliteiten van de auto.Want door zijn ontwerp met een nietzelfdragend koetswerk en zijn verouderde motoren (ook al komen die van bij Mercedes) doorstaat de Rexton niet echt de vergelijking met zijn modernste rivalen, die stukken comfortabeler, krachtiger (zeker in dieseluitvoering) en zuiniger (de RX 320 is namelijk een echte drinkebroer) zijn en ook nog eens een goede wegligging bieden. We begrijpen dan ook echt niet waarom de constructeur, die zo'n steile ambities koestert met zijn jongste model, tarieven hanteert die gewoonweg schrikwekkend zijn als je weet welke prijzen het merk voordien hanteerde en welk imago het met zich meedraagt. Pure zelfmoord, zei u?

In dit artikel : Ssangyong, Ssangyong Rexton

Tests

Onze tests