Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Toyota Auris HSD

Geschreven door Bert Troubleyn op

Door het aandrijfgeheel van de Prius in de Auris HSD te lepelen kan Toyota nu ook een full hybrid aanbieden voor een competitieve instapprijs en met een ietwat discreter, conventioneler uiterlijk.

Toyota Auris HSD #1
Prijs
NB
  • Score redactie 14.38 /20

Het grootste verwijt dat we de Auris HSD kunnen maken, is dat hij zo lang op zich heeft laten wachten. Hij biedt alle voordelen van een klassieke Auris (binnenruimte, bouwkwaliteit, veiligheid) en voegt daar het erg lage verbruik en de rustgevende rijervaring van een full hybrid aan toe. De HSD ziet er misschien weinig dynamisch uit, maar voor wie de minder anonieme Prius niet zo ziet zitten, is dat een zegen. Net zoals het prijskaartje, dat afhankelijk van de uitrusting zo'n 3.000 tot 4.000 euro gunstiger uitvalt en dat perfect kan concurreren met een andere middenklasser met een tweeliter-dieselmotor - en dat is dan nog voor je er de overheidskorting van 15 procent aftrekt. Op het wat brave (saaie?) Rijgedrag en de kleinere koff er na, is er weinig wat we deze hybride voor de massa kunnen aanwrijven. De hybride Auris is nauwelijks duurder dan een dieselversie als je rekening houdt met het feit dat hij standaard met een automaat is uitgerust. En dat is dan nog voor we de overheidskorting ter waarde van 15 procent van de aankoopprijs hebben afgetrokken. Tel daar nog eens het bespottelijk lage verbruik bij en de Auris HSD vormt een sluitende business case.

  • Erg zuinig in alle omstandigheden
  • Geen hoge reonderhoudskosten
  • Serene rijbeleving in elektrische modus
  • Nauwelijk saanpassing van bestuurder nodig
  • Verrassend goede hernemingen,prestaties
  • Binnenruimte
  • Gereduceerde kofferinhoud
  • Geen sleep meer mogelijk
  • ‘Koffiemoleneffect’ bij zware motorbelasting
  • Respons op gas-en rempedaal
  • Verschil normverbruik-reëelverbruik
  • Zicht schuin vooruit

In dit artikel : Toyota, Toyota Auris

Tests

Onze tests

De concurrenten