Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / VW Golf 1.4 FSI & 1.9 TDI 90

Geschreven door Bert Troubleyn op

VW‘s kaskraker boekt niet het verhoopte succes, dus werd het Golf-gamma uitgebreid met een kleine FSI-benzinemotor en een erg verleidelijke basisdiesel. Allebei met 90 pk.

De VW Golf, en bij uitbreiding het hele segment van de middenklassers, heeft het de laatste tijd bijzonder moeilijk. Eerst en vooral woedt er een bikkelharde concurrentiestrijd, waar hoe langer hoe meer constructeurs zich ernstig in mengen, maar minstens even belangrijk is de vaststelling dat een groot
deel van de verkoop richting “vrijetijdswagens”
verschuift. En daar heeft ook de vijfde Golf-generatie
(nog?) niets aan kunnen veranderen. Precies om te vermijden dat de potentiële klanten elders zouden gaan
zoeken wat ze bij VW niet kunnen vinden, werd het Golf-gamma zopas uitgebreid met twee motoren van 90 pk. De
eerste is de 1.4 FSI, een benzinemotor, die de (zwaar) tegenvallende 1400 van 75 pk zo snel mogelijk moet doen vergeten. De tweede is een toegeknepen 1.9 TDI met
pompinjectoren, de nieuwe instapdiesel voor het Golf-gamma.

In dit artikel : Volkswagen

Tests

Onze tests