- Score redactie 15.00 /20
De nieuwe B-Klasse ziet er nog steeds zo'n beetje uit als een kruising tussen een break en eenvolumer - een cross-over dus in het jargon - maar hij is zomaar eventjes 5 centimeter lager dan zijn voorganger, onder meer door het weglaten van de dubbele sandwichvloer waarin vroeger plaats was voorzien voor een alternatieve aandrijving (die er trouwens niet gekomen is, tenzij in een paar schaarse elektrische conceptcars en waterstofprototypes). De lagere koetswerkhoogte doet dan ook geen afbreuk aan de binnenruimte, die altijd al een van de voornaamste troeven van de B-Klasse is geweest. Samen met het verdwijnen van de dubbele vloer veranderde ook de ophanging. Vooraan vinden we nog wel de geijkte McPhersons, maar achteraan moest de halfstarre paraboolas wijken voor een volledig onafhankelijke ophanging met viervoudige geleiding.
- Aangenaaaandrijfgeheel
- Ruien functioneel interieur
- Veilige en plezierige wegligging
- Uitstekend stuur, goede remmen
- Kwaliteitsindruk
- Basisprijs lager dan voorganger
- Niet altijd coherent optiebeleid
- Prijs van sommige opties
- Praktische aspecten niet altijd standaard
- Binnenruimte t.o.vvoorganger
- Wat te lange versnellingsbakspreiding
- Nogal stugge sportophanging
In dit artikel : Mercedes-Benz, Mercedes-Benz B-Klasse