Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Motorfietstests / BMW C 400 GT : Premium eencilinder

BMW biedt ook van zijn maxiscooter meerdere varianten aan op een en dezelfde technische basis: na de wat ‘aparte’ C 400 X maken we nu kennis met de C 400 GT, een echte premium eencilinder.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Het aanbod aan maxiscooters met een 400 cc-motor is nog nooit zo uitgebreid geweest. De Kymco XCiting S 400i, de Suzuki Burgman 400 en de Yamaha XMAX 400 kregen er zopas twee rivalen bij uit de BMW-stal. De eerste is de vorig jaar voorgestelde C 400 X, een scooter met een op zijn zachtst gezegd atypisch voorkomen, die wist te verleiden door zijn dynamisme, zijn wendbaarheid, zijn efficiënte remmen en zijn afwerking van topniveau. Minder goed scoorde hij met zijn wat krappe schokdemping achteraan, zijn kleine en vaste windscherm en zijn hoge prijs, zelfs zonder opties. 

Vandaag maken we kennis met zijn Gran Turismo-broer. Op motorvlak heeft de GT niets nieuws te bieden ten opzichte van de C 400 X. Het gaat hier om dezelfde vloeistofgekoelde eencilinder van 34 pk bij 7.500 o/m en 35 Nm bij 6.000 o/m, gekoppeld aan een CVT. Vooraan heeft de C 400 GT een telescopische vork, achteraan maakt deze BMW gebruik van een dubbele veerpoot. Zoals het een GT past, kreeg de ophanging andere afstellingen met langere veerwegen, om een goed compromis te kunnen bieden tussen dynamiek en comfort. Remmen doet de C 400 GT met twee schijven vooraan en een enkele schijf achteraan, allemaal met een diameter van 265 millimeter. Uiteraard is een ABS standaard. De 400 GT, die bijzonder elegant en zonder twijfel minder omstreden oogt dan de 400 X, is voorzien van aerodynamisch gevormde ledkoplampen, een zadel met afzonderlijke ruggensteun voor de bestuurder en treeplanken in plaats van gewoon voetsteunen voor de passagier.

Boven het stuur zit een moderne en lichtrijke instrumentencluster met kleurenscherm van 6,5 duim. Dankzij multifunctionele knoppen heeft de bestuurder snel toegang tot alle connectiviteitsfuncties. Het is zelfs mogelijk onderweg te telefoneren of muziek te beluisteren en ondertussen de instructies te volgen van het navigatiesysteem. Het startscherm geeft de snelheid weer, de temperatuur, het uur en de gereden tijd. Kortom, het geheel is hypermodern en supercompleet en bovendien perfect leesbaar in alle omstandigheden. Helaas is dat 6,5 duim groot kleurenscherm een optie... van 655 euro.

  • Zitcomfort
  • Modern instrumentenbord
  • Pittige motor
  • Laadvolume
  • Hoge prijs
  • Bijtkracht remmen

Geschreven door op