Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw versturen
Je nieuw paswoord werd je per email toegestuurd.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

U hebt nog geen account?
SCHRIJF U GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu
Meer dan 3.000 tests, 6.000 nieuwe wagens en 120.000 tweedehandswagens

En/Of

En/Of

IAA-Autosalon Frankfurt 2017 - ontdek hier het laatste nieuws ...

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Vergelijken

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Motorfietstests / Harley-Davidson Road King Special : Koning rebel

Geschreven door op

Basisprijs
NG
  • Score redactie NG

Overzicht :

Met een nieuwe motor en een virielere look trotseert de Special-versie van de Harley-Davidson Road King een beetje het protocol door te kiezen voor een jongere en meer stedelijke oriëntatie.

We herinneren ons nog een trip tussen Boekarest en Sofia aan het stuur van de Road King, een van de meest tot verbeelding sprekende Harley-Davidsons uit het hele gamma. Met de 103 cubic inches grote twin cam-tweecilinder tussen onze benen genoten we van het spreekwoordelijke rijcomfort van dit model, als het ware zwevend tussen hemel en aarde, gezeten op een vliegend tapijt. Esthetiek, comfort, zachtheid… Toen we vorig jaar hoorden dat Harley-Davidson zijn Road King een rebelse look wilde aanmeten, wisten we niet goed wat te denken. Waarom de Road King ‘vulgariseren’? Of is dat misschien de beste manier om het publiek van het merk, dat inderdaad aan het verouderen is, te verjongen? Dus besloten wij een weekje de ‘high society bad boy’ uit te hangen met
de Road King Special.

De stijlbreuk is overduidelijk. De verfijning van de Road King en Road King Classic zit hier verscholen onder een dikke laag glanzend zwart die het geheel een duister tintje geeft. Het chroom is (bijna) helemaal verdwenen. In combinatie met het weelderige olijfgroen van ons testexemplaar kwam de look ons een beetje militair over… Vervolgens hebben de designers hem wat thirties streamlined- en naoorlogse bobberinvloeden meegegeven.

Zoals de grotere turbinewielen (van 19 duim voor- en 18 duim achteraan), meer omhullende spatborden, lange en lage uitlaten, maar ook specifieke harde en grotere zijkoffers die lager hangen dan op de andere Harley-Davidsons van de Touring-familie. Ze verbergen bijna de hele achterband en steken zelfs verder uit dan de lange zijdelingse uitlaten. Een ander belangrijk kenmerk is het mini-ape-stuur, niet te laag en niet te hoog.

  • Indrukwekkende look
  • Soepele V-twin
  • Zeer praktische koffers
  • Pretbedervende prijs
  • Gewicht bij manoeuvreren
  • Omvang (in de stad en in de garage)