Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

U hebt nog geen account?
SCHRIJF U GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu
Meer dan 3.000 tests, 6.000 nieuwe wagens en 120.000 tweedehandswagens

En/Of

En/Of

Win een van de 10 travelsets met autoreinigingsproducten van Oakshed & Sons!

Win een van de 10 travelsets met autoreinigingsproducten van Oakshed & Sons!

Ik neem deel

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Vergelijken

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Motorfietstests / Honda CB650F : Four forever

Geschreven door op

Prijs
NG
  • Score redactie NG

Overzicht :

Midsizeroadsters met vier cilinders zijn schaars geworden. De Honda CB650F is zo’n koppige uitzondering. Na drie jaar werd hij onder handen genomen, waarbij zijn viercilinder nog 5 pk won.

Wie hoopt zijn eerste motor te hebben gevonden met de Honda CB650F, is eraan voor de moeite. Want deze betaalbare roadster van 650 cc is jammer genoeg niet weggelegd voor jongeren met een A2-rijbewijs. Wie daarentegen het motorrijden opnieuw wil oppikken of de vier resterende roadsters bij de concurrentie al wat te krachtig vindt, zal deze lichte viercilinder (208 kilogram) met zijn iets sportievere inborst vast meer zijn ding vinden. Voor 2017 is het vrij eenvoudige rijwielgedeelte van de CB650 (dat bestaat uit een stalen kader van het Diamant-type en een grote aluminium schommelarm) licht aangepast. Zo zien we een nieuwe Showa-voorvork (niet omgedraaid en niet regelbaar), naast Nissin-remzadels met vier zuigers en een moderner front, met ledkoplampen. 

De viercilinder beantwoordt voortaan aan de Euro 4-normen, maar won ook aan vermogen en temperament. Door aanpassingen aan de luchtinlaat (via nieuwe inlaatkanalen) en de uitlaat vond Honda 5 pk extra, wat het totaal op 91 pk brengt. Maar allicht de meest interessante wijziging bij deze update is dat de verhoudingen van de versnellingsbak iets ingekort werden tussen de tweede en de vijfde.