Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Private Lease: exclusieve AutoGids-aanbieding. Krijg tot 6 maanden gratis brandstof*

Private Lease: exclusieve AutoGids-aanbieding. Krijg tot 6 maanden gratis brandstof*

Bekijk

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Motorfietstests / Honda SH125i : Nog altijd een topper

Een nieuwe motor, herziene geometrie, een hertekende kuip, meer opbergruimte en de introductie van een koppelcontrolesysteem: de SH125i evolueert voor 2020 sterker dan op het eerste gezicht lijkt.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

In onze steden krijgen motorvoertuigen van onze overheden letterlijk een prijs op hun hoofd gezet. Als reactie op die frontale aanval komt Honda met een hernieuwde versie van zijn SH125i, waarmee ‘gemotoriseerde’ verplaatsingen nog altijd mogelijk blijven in de stad.  Sinds zijn debuut op de Europese markt, in 2001, is de SH125 pijlsnel uitgegroeid tot een van de favorieten bij scooterrijders die zich op een elegante en efficiënte manier door de stad willen verplaatsen. De wonderformule achter deze machine? De combinatie van een gewillige, maar zuinige motor enerzijds en sterke rijvaardigheden in de stad anderzijds, met name dankzij de 16-duimwielen. Voeg daar een geweldige look aan toe, en voilà: je hebt een topper.

Modeljaar 2020 van de SH125i brengt ook een nieuw front mee, met een ledkoplamp die bijna H-vormig is en nu in de kuip verwerkt werd, terwijl de standlichten zich op het stuur bevinden. De problemen met het Smart Key-systeem die de Forza 300 in het begin wat plaagden – in het bijzonder om de topkoffer te openen – lijken opgelost te zijn op deze SH. Het hertekende chassis heeft de opbergruimte onder het zadel uitgebreid met 10 liter. Zo kun je er eindelijk een kleine integraal- of een grote jethelm in kwijt. En dankzij een USB-aansluiting kun je er bovendien een elektronisch apparaat opladen. Gelukkig maar, want in het schutbord zelf is er geen enkel opbergvak. 

Hoewel de wielbasis met 1 centimeter werd verlengd, is de voetruimte nog altijd beperkt, zeker voor mensen met grote voeten. Het zadel bevindt zich net geen 80 centimeter hoog. Niet echt laag dus, maar omdat de SH zo smal is, kun je probleemloos met je voeten bij de grond. En met een gewicht van slechts 134 kilogram – helemaal volgetankt – is het risico onbestaande dat je de machine bij stilstand niet kunt rechthouden. Het voorste deel van het zadel is relatief kort, maar zijn vorm zorgt wel voor een rechte rugpositie. Als passagier is het prima zitten achterop, goed gesteund door de topkoffer en twee handgrepen om je indien nodig aan vast te klampen.