Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

De YOUNGTIMERS RALLY?  De voorinschrijving is nog open!  Let’s do it !

De YOUNGTIMERS RALLY? De voorinschrijving is nog open! Let’s do it !

nu inschrijven

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Motorfietstests / Kawasaki Versys 1000 : Identiteitswissel

De Versys 1000, dat was voor ons een grote roadster, maar dan met kuip en iets comfortabeler. Nu hij helemaal de nadruk legt op comfort, ontpopt deze Kawasaki zich als een echte tourer.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

De nieuwe Versys verandert stevig ten opzichte van zijn voorganger. Zo kun je al meteen een keuze maken tussen een basismodel en een luxueuzere SE. Vervolgens kun je dan aan de uitrusting beginnen, wat in totaal acht verschillende uitvoeringen oplevert. Er zit maar liefst 5.000 euro verschil tussen de basisversie en de ‘full option’ SE Grand Tourer. En toch is het die laatste die het meest in de smaak valt: hij was goed voor 80 procent van de Versys-bestellingen op het jongste salon van Brussel.

Je kunt moeilijk naast de stijlwijzigingen kijken. De nieuwe Versys is verfijnder en ziet er moderner uit dan zijn voorganger. Zelfs het basismodel is voortaan beter uitgerust. De Versys krijgt nu altijd ledkoplampen mee, net als een module die zowel de remkracht bij het ingaan van de bocht als het vermogen bij het uitkomen van de bocht regelt, om zo het rijden vloeiender te maken. Bij de comfort­items noteren we een cruisecontrol, een bekrachtigde koppeling en een nieuw windscherm dat over 4 centimeter verstelbaar is – in België krijgt ook de basisversie overigens het grote windscherm van de SE. Wat veiligheid betreft, zien we de nieuwe remzadels die de Versys 1000 bij de Z1000 leent. 

De SE onderscheidt zich nog door ledbochtenverlichting, een quickshifter met dubbele sturing, een tft-scherm met smartphoneconnectiviteit, een groter Touring- windscherm, verwarmbare handvatten, handbeschermers en een eigen gamma aan kleuren met ‘zelfherstellende’ lak. We zien ook vier rijprogramma’s, maar de écht grote nieuwigheid is de elektronisch gestuurde ophanging die zich aanpast aan de wegomstandigheden en zelfs aan het weer.

  • Versterkte identiteit
  • Meer touring
  • Rijcomfort
  • Licht gebrek aan karakter
  • Ingewikkeld gamma (versies, packs en opties)
  • Hoog zadel

Geschreven door op