Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene auto's op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Motorfietstests / KTM 790 Duke : Niet voor brave kinderen

De 790 Duke is de eerste motorfiets van KTM met een tweecilinder-in-lijn. Daarmee wil hij de lacune opvullen tussen de 690 Duke, een wat brave eencilinder, en de 1290 SuperDuke, een tweepitter die iets te woest is voor de niet-doorgewinterde motorrijder.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Zoals steeds heeft KTM het ontwerp van zijn 790 toevertrouwd aan het veelbesproken designbureau Kiska. Vandaar dat de algemene look van de nieuwe Duke weer voer voor discussie zal zijn. De afwerking is daarentegen boven alle kritiek verheven. De assemblage oogt duurzaam en ook aan het design van de onderdelen werd duidelijk veel aandacht besteed, zoals blijkt uit elke lijn en elke hoek van het koetswerk. Sommige kunststoffen, zoals rond de tank, zijn echter vrij discutabel. Kiska heeft ook aandacht besteed aan de stroomlijn van de 790, door de omvang van de motorfiets maximaal te beperken, hem zo smal mogelijk te maken en de nodige spoilers te voorzien op de flanken. 

Qua comfort biedt het relatief brede zadel een zeer goede grip. Zelfs als het met leer is bekleed, glijdt het heel weinig. Anderzijds is het niet gemaakt voor gevoelige billen. Het brede stuur van 760 mm maakt een vrij ontspannen zithouding mogelijk en kan bovendien worden versteld in drie ‘standen’. Ook de rem- en koppelingshendel zijn regelbaar. Het intussen bekende digitale instrumentenbord heeft een scherm met zwarte weergave op een lichte achtergrond … of een lichte weergave op een zwarte achtergrond, die automatisch wordt aangepast aan het omgevingslicht. Zoals gebruikelijk bij KTM is het ook extreem volledig, met alle nodige informatie. De navigatie laat zich heel eenvoudig bedienen met behulp van een (verlichte) joystick op de linkerstuurhelft. 

  • Intuïtieve bediening
  • Karakter tweecilinder  
  • Beestachtige machine 
  • Beestachtige machine 
  • Niet-instelbare ophanging 
  • Kwaliteit van bepaalde kunststoffen 

Geschreven door op