Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Mijn auto aan de beste prijs. Ontdek alle aanbiedingen van het moment op Autopromos.

Mijn auto aan de beste prijs. Ontdek alle aanbiedingen van het moment op Autopromos.

Bekijk alle aanbiedingen

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Motorfietstests / Quadro Qooder : Het leuneffect

De Zwitserse Qooder is een originele vierwieler, waarmee je kunt proeven van het gevoel met een motorfiets te rijden zonder bang te zijn om te vallen. Het geheim? Al zijn wielen leunen mee...

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Wanneer we hem gaan ophalen, staat de Qooder rechtop geparkeerd in de garage, tegen de muur. Even hebben we geen idee hoe we deze prachtige baby van 2,20 meter lang, 84 centimeter breed en zo zwaar als een grote Harley (281 kilogram) hieruit moeten krijgen... Bij nader inzien volstaat het om deze vierwieler beet te pakken bij de passagiershandgreep en het gevaarte naar achteren te trekken. Deze truc wordt mede mogelijk gemaakt door het geblokkeerde HTS (voor ‘Hydraulic Tilting System’). Dat systeem zorgt er ook voor dat de Qooder minder plaats inneemt dan een ‘gewone’ motorfiets, waar je naast moet kunnen staan om hem van of op zijn standaard te trekken. Om de Qooder op zijn plaats te houden is er een handrem, die vooral zijn nut bewijst op hellingen. Maar bij gebrek aan achteruitversnelling kun je hem toch maar best meteen in de juiste richting parkeren om te vertrekken.

Om klanten zonder ervaring op twee wielen – meestal automobilisten – gerust te stellen heeft de Zwitserse fabrikant dit vierwielige voertuig ontworpen in de geest van de Piaggio MP3 en consorten. De technische oplossing is specifiek en gepatenteerd: het zogenoemde HTS garandeert dat alle wielen gelijktijdig kunnen worden gekanteld, waarbij ze altijd contact houden met het wegdek. Een verwarrende ervaring in het begin, maar het gevoel dat je vastgeplakt zit tegen het asfalt, is heel reëel.

  • Onmiskenbare veiligheid
  • Ophangings-comfort, stabiliteit 
  • Rijbewijs B volstaat 
  • Gewicht in bepaalde omstandigheden 
  • Zeer beperkte ruimte onder zadel
  • Geen achteruit-versnelling