Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene auto's op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Motorfietstests / Suzuki Katana : Het samoeraizwaard is terug

Jonge sportieve motorrijders hebben mogelijk nog nooit gehoord van de Suzuki Katana. Daar zou nu snel verandering in moeten komen, dankzij een hedendaagse versie van dit icoon uit de jaren 80.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

We schrijven de late jaren zeventig. Ondanks de bewezen kwaliteit van zijn motorfietsen weet Suzuki niet te scoren in de verkooplijsten. De firma Target Design wordt aangesproken en in 1980 brengen
de 650 en 1100 GSX-S een revolutie teweeg op het salon van Keulen: de rijder wordt één met zijn machine.
Zo werd de stroomlijn bijvoorbeeld ontwikkeld in de windtunnel, bij Pininfarina. Het succes is matig, maar mettertijd zouden de Katana’s een cultstatus verwerven… De laatste jaren zit Suzuki weer wat in het slop in Europa. Het bouwt goede machines, dat wel, maar de Suzuki’s missen dat sprankeltje pit… Deze nieuwe interpretatie van de Katana moet dus het blazoen van het merk weer oppoetsen door een mythe nieuw leven in te blazen. Esthetisch gezien is de Katana geïnspireerd op het oorspronkelijke model. Zijn rechthoekige koplamp (met ledtechnologie) en zijn tweekleurige zadel – een beetje atypisch voor de stijlcanons die vandaag gelden – voeren ons helemaal terug naar de jaren tachtig. Ondanks die verwijzingen naar het verleden werd de Katana ontwikkeld als een uitgesproken moderne en sportieve stadsmotor, niet alleen op esthetisch en mechanisch vlak, maar ook wat zijn prestatievermogen betreft. De nieuwe Katana heeft een aluminium perimeterframe, met exact hetzelfde gewicht als dat van de huidige GSX-R1000. De schommelarm, gemaakt van een aluminiumlegering, komt van de GSX-R1000 van 2016. Andere kenmerken zijn de omgekeerde KYB-vork van 43 millimeter, de radiale Brembo-remklauwen uit één stuk van de GSX-R1000 en een hypermodern tractiecontrolesysteem.

  • Beproefde en bekende motor
  • Efficiënt en dynamisch weggedrag
  • Comfortabele zithouding 
  • Doseerbaarheid gashendel
  • Uitrusting en afwerking
  • Verwachtingen niet ingelost

Geschreven door op