Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

29 en 30 september 2018 - Ontdek en/of test meer dan 40 SUV-modellen

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Motorfietstests / Yamaha MT-07 : Kip met de gouden eieren

Vier jaar na zijn lancering krijgt de Yamaha MT-07 een kleine verjongingskuur. Die moet deze lichte en wendbare tweecilinder in staat stellen een verlengstuk te breien aan zijn succesverhaal.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

In 2017 verkocht Yamaha 271 MT-07’s in België. Daarmee is dit de populairste motorfiets van het merk in ons land, ongeacht de cilinderinhoudsklasse of het segment. De MT-07 staat in België ook op de vijfde plaats van meest ingeschreven motoren, alle merken samen geteld. En op Europees vlak zijn de resultaten al even indrukwekkend: sinds 2014 vonden 120.440 exemplaren van de MT-07 een eigenaar. Zeggen dat het model zich al snel als een referentie heeft opgeworpen, is dus een understatement. En als een model op zijn eentje goed is voor 21,5 procent van de Europese verkoop van een zo veelzijdige constructeur als Yamaha, valt het makkelijk te begrijpen dat er heel wat op het spel stond bij deze facelift. Geen revolutie dus voor deze nieuwe MT-07; het huidige én het potentiële publiek van de MT-07 mocht niet van zijn stuk worden gebracht. Het doel was dus inspiratie te halen bij de MT-09 en MT-10 om aan status en présence te winnen, maar tegelijk op hetzelfde niveau te blijven qua technologie en dus, rechtstreeks daaraan gerelateerd, qua prijs. Yamaha moest met andere woorden een intelligente mix van vernieuwing en continuïteit uit zijn hoed toveren. Dat verklaart waarom de motor geen sikkepit veranderde. Het gaat dus nog altijd om een tweecilinder van 689 cc, die volgzaam van aard is bij lage toeren en waarmee je rustig en soepel kunt toeren. Maar met zijn 75 pk vindt de MT-07 het ook niet erg om opgejaagd te worden. Meer nog, deze tweecilinder is tuk op hoge toeren. Bij 6.500 o/m levert hij zijn maximumkoppel, maar indien nodig deinst hij er niet voor terug om nog 1.500 toeren hoger te gaan. Bij dat toerental voel je in je voetzolen en je billen wel aardig wat trillingen.

 

Geschreven door op