Het dynamische design van de nieuwe X-Max 400 is geïnspireerd op dat van zijn kleine broer, de X-Max 300. Hij neemt er de kenmerkende dubbele koplamp van over, net als het boemerangsilhouet dat typisch is voor de Max-modellen. Voor deze 400 werd echter een tandje bijgestoken qua look, in de eerste plaats door de led-technologie voor de dagrij- en de dimverlichting en meer algemeen door een verzorgdere en ‘sportievere’ afwerking. Zo geniet de bestuurder een betere lendensteun dankzij een apart kussentje, terwijl een digitaal lcd-schermpje alle nuttige informatie toont, bijna zo volledig als die in een stadsautootje.
Aan het stuur roept de algemene fabricagekwaliteit geen enkele kritiek op. Alles geeft een robuuste en goed geassembleerde indruk en de gebruikte materialen stralen kwaliteit uit. Dat maakt het dubbel jammer dat het opbergbakje rechts niet overal even netjes sloot op ons testexemplaar. Voorts ontdekken we met veel plezier de nieuwe Smart Key, die zo veel intuïtiever en gebruiksvriendelijker is dan die van de T-Max. Of hoe je efficiënt en modern uit de hoek kunt komen met eenvoudige procedures.
- Bijtkracht remmen
- Laadvolume
- Algemene afwerking
- Uitgesproken trillingen
- Lage centrale steun
- Formaat in de stad