Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Motorfietstests / Zero Motorcycles SR/F : Stil en sensationeel

We weten al dat elektrische voertuigen zich bijzonder stil verplaatsen, en dat sommige kunnen wedijveren met echte sportievelingen. Dat geldt ook voor de nieuwe SR/F van Zero Motorcycles.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

In 2018 werden in België 180 elektrische scooters en motorfietsen ingeschreven. Peanuts in vergelijking met de 24.703 in totaal ingeschreven tweewielers. Maar binnen die kleine niche trekt Zero Motorcycles wel het laken stevig naar zich toe, met 62 inschrijvingen. Met zijn nieuwe SR/F wil de Californische constructeur hard uithalen – technisch, maar ook op esthetisch vlak. En we moeten toegeven: de SR/F herschrijft misschien de regels niet, maar oogt wel veel verleidelijker dan de zoveelste elektrische lowcostmotorfiets uit China. 

De SR/F is verkrijgbaar in twee kleuren – grijs of rood – en bestaat in twee varianten. Het model Standard, dat 20.890 euro kost, heeft een interne lader van 3 kW. De 23.090 euro kostende Premium krijgt een lader van 6 kW, een stroomlijnkuip, verwarmbare handgrepen en aluminium stuuruiteindes. In de catalogus staan maar twee opties: een snellaadsysteem met 6 extra kW (3.025 euro) en een adapter voor een EU-stopcontact (530 euro). 

Alle elektronicasystemen van de ­motorfiets zitten gebundeld in een nieuwe centrale sturing met de naam Cypher III. Van de stabiliteitscontrole over het dashboard tot het ABS, de remkrachtverdeling, de trekkrachthulp en de koppelcontrole, alles is met elkaar verbonden. Daarnaast zijn nog vier rijmodi (City, Sport, Eco, Rain). En omdat het zo hoort in deze tijd van hyperconnectiviteit kan de eigenaar meer tijd doorbrengen door op zijn smartphone allerlei waarschuwingen te configureren dan ook echt op het zadel van zijn motor te zitten.

  • Heerlijke stilte
  • Fenomenale kracht
  • Ruim voldoende rijbereik in de stad
  • Rijbereik op de snelweg
  • Hoog prijskaartje
  • Harde ophanging

Geschreven door op