De Duitsers zijn in die mate bezeten door prestaties en wegligging dat ze het rijplezier voorrang geven op het comfort van de inzittenden. Wie zo uit is op het summum van de sportieve rijervaring, een vrij egoïstisch en decadent tijdverdrijf zodra je het op de openbare weg wil beleven, reist best met twee, bij voorkeur in een ultrasportieve tweezitter, en niet met vijf in een verhoogde break. Wat niet wil zeggen dat wij de verdiensten van de Duitse ingenieurs niet hoog inschatten, integendeel. Maar het is de Engelsman die niet is vergeten dat een luxeterreinwagen, hij moge dan al zeer performant zijn, in de eerste plaats een behaaglijke plaats moet zijn voor alle inzittenden. En hij gaat zover ook aandacht te schenken aan de jurken en pantalons van de dames en heren en soirée, door deuren te voorzien die de drempels afdekken tegen modder en slijk. Ook al moet hij het op dynamisch vlak of in het puntenklassement laten afweten tegenover de twee Teutonen, de sympathie van de voltallige jury heeft hij in elk geval.
In dit artikel : Porsche, Porsche Cayenne , BMW, BMW X5 , Land Rover, Land Rover Range Rover Sport