Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / Mercedes G 400 CDI & Toyota Land Cruiser 100 4.2 TDi A: Krachtmeting

Tegen alle verwachtingen in deed de softroader-trend de liefde voor echte terreinwagens nog hoger oplaaien. Onder meer bij Mercedes, dat zijn G, de meest onstuitbare hardcore- 4x4 van allemaal, voorzag van de krachtigste turbodieselmotor ter wereld.

Overzicht :

Qua afwerking volgen de twee merken een andere leerschool. Mercedes moet het, gezien de eerbiedwaardige leeftijd van de G, hebben van de robuustheid van de staalplaat die zo dik is als bij een wagen voor gevangenen- of geldtransport (de verdonkerde ruiten suggereren genoeg). Een deur toeslaan volstaat om je daarvan te overtuigen. De ruiten van deze auto verdonkeren draagt niets meer bij, toch niet op het vlak van de waargenomen kwaliteit. De deuren van de Toyota slaan op hun rubbers toe met de gedempte plof die zo typisch is voor Lexusproducten. Onder deze merknaam (Lexus LX 470) wordt de Land Cruiser 100 trouwens verkocht in de Verenigde Staten. Om Toyota's vijftigste 4x4-verjaardag te vieren, bieden een aantal invoerders een speciale reeks 50th Anniversary aan (uitgeput in ons land) die uitpakt met Lexusuitrusting: leder, hout en een dvd-navigatiesysteem met touchscreen. Daarmee komt de Toyota dus op gelijke hoogte met de G 400, alleen kost de Japanner full option nog altijd 10.000 euro minder. Dat zou de keuze moeten vergemakkelijken. Zeker als u weet dat het om twee beesten gaat die een sleep van 3.500 kilo kunnen trekken en die ongeveer evenveel energie verbruiken (tank van 96 liter, 340 g/km CO2). Luxe van de bovenste plank is in deze auto's misschien niet voor iedereen bereikbaar, maar je kan er wel overal mee komen.

In dit artikel : Mercedes-Benz, Mercedes-Benz G-Klasse , ,

Geschreven door op