Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Het autosalon vanuit uw salon- De keuze is snel gemaakt!

Het autosalon vanuit uw salon- De keuze is snel gemaakt!

Ontdekken

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / Peugeot 107, Peugeot 1007, Smart Fortwo & Toyota iQ : Alternatievelingen

Tien jaar na de Smart Fortwo meent Toyota met zijn iQ het segment van de stadsauto’s te revolutionaliseren. Dat dacht Peugeot in 2004 ook al, toen het de 1007 lanceerde... Een confrontatie met een klassieke stadsauto – de Peugeot 107 – scheidt het kaf van het koren.

Overzicht :

De Toyota iQ is volgens velen de eerste echte poging om de ontwikkeling van de stadsauto ingrijpend te vernieuwen sinds de Smart Fortwo tien jaar geleden op de markt kwam. Zoveel mogelijk binnenruimte vinden in een zo klein mogelijke auto die veel parkeergemak biedt, dat is voor beide concepten de uitdaging geweest. Maar terwijl Smart van het principe is uitgegaan dat de meeste mensen vooral alleen in de auto zitten en dat twee plaatsen volstaan, vond men bij Toyota dat er nog ruimte moest zijn voor de occasionele extra passagiers. In een koetswerk dat slechts 30 centimeter langer is, vonden de Japanners nog ruimte voor twee bijkomende inzittenden. Een vergelijking tussen beide innovatoren is dan ook onvermijdelijk.

Maar om volledig te zijn mag eigenlijk ook de Peugeot 1007 niet ontbreken. Niet dat die extreem compact is, maar met zijn twee elektrisch bediende schuifdeuren lanceerde de Fransman wel een andere, originele visie op het concept stadsauto, die zijn troeven uitspeelt in smalle in plaats van korte parkeervakken. Tegenover die drie vernieuwers plaatsten we een traditionelere stadsauto, om te zien of de Fortwo, de iQ en de 1007 hun beloften kunnen waarmaken. Onze voorkeur ging uit naar een Citroën C1, maar omdat die niet beschikbaar was, is het de technisch identieke Peugeot 107 geworden.

NIEUWSBRIEF

Verkoop uw auto vandaag