Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / Audi R8 Spyder S-Tronic, Jaguar F-Type V8S en Porsche 911 Cabrio Carrera 2S : Terugkeer in triomf

Audi R8 Spyder S-Tronic, Jaguar F-Type V8S en Porsche 911 Cabrio Carrera 2S : Terugkeer in triomf #1

Overzicht :

Ons verdict

Deze drie auto’s zijn stuk voor stuk roadsters, maar voor de rest zijn ze onderscheiden genoeg om een (deels) verschillend cliënteel aan te spreken. De Audi ziet er nog altijd bijzonder goed uit, het speciaalst ook, maar hij wordt stilaan een dagje ouder en dat merk je op dynamisch gebied en qua prestaties. Bovendien is hij toch wel bijzonder duur. Uiteraard heeft dat ook te maken met het speciale design, maar we kunnen ons niet van de indruk ontdoen dat de heren en dames bij Audi denken om voor hun auto’s om het even wat te mogen vragen. De Porsche 911 Cabriolet is in onze ogen de best rijdende, meest uitgerijpte auto uit deze vergelijking. Uiteindelijk is dat ook niet zo abnormaal als je bedenkt dat hij het resultaat is van een vijftigjarige evolutie die van deze initieel op de Volkswagen Kever geïnspireerde sportwagen een tijdloos icoon heeft gemaakt. Voor de Jaguar F-Type wordt het nog afwachten of hij een even grote iconische status zal verwerven als zijn voorganger van weleer. Misschien is dat ook niet meer van deze tijd... In elk geval gaat het hier om een dijk van een auto waaraan je onderweg steeds plezier beleeft. Dat hij het qua weggedrag en rijplezier (net) moet afleggen tegenover de Porsche, heeft ook te maken met het feit dat de V8-versie niet de meest homogene binnen het gamma is. Uiteindelijk zouden we makkelijk met alle drie deze open pretmobielen kunnen leven mochten we ons dergelijke kleinoden kunnen permitteren. Maar als we toch moeten kiezen, gaat ons hart (en onze portemonnee ook een beetje) uit naar de F-Type en ons verstand naar de 911. Vandaar de uiteindelijke gelijke score voor deze twee.

Scorebord Veiligheid Techniek Rijgedrag Binnenruimte Budget Totaal
1. Porsche 911 Cabrio Carrera Cabrio S 17,00 18,00 18,00 17,00 10,00 16,00
2. Jaguar F-Type Cabriolet 5.0 V8 Aut. S 16,00 17,00 17,00 16,00 14,00 16,00
3. Audi R8 Coupé 4.2 V8 FSI 316kW quattro S tronic 16,00 16,00 15,00 13,00 8,00 13,60

Geschreven door op