Het is duidelijk dat de Dacia hier de overwinning verdient. De Sandero 1.2 onderscheidt zich door zijn binnenruimte, zijn kwaliteitsindruk, zijn comfortabele ophanging en zijn zuinige motor. Alzouden we hem niet kopen tenzij we er gratis oordopjes bijkrijgen, want de 1.2 maakt echt vreselijk veel kabaal, en hij is bovendien niet bijster snel. De Suzuki is veel stiller en rijdt aangenaam, maar omdat hij veel kleiner is, is ook de bin- nenruimte beperkt. Daar heeft de Lada geen last van. De Kalina heeft heel wat sterke punten (binnenruimte, robuuste afwerking, pittige prestaties, 'ouderwets' en eerlijk rijplezier), maar zijn verouderde techniek en vooral de onzekerheden op veiligheidsvlak doen hem in deze driekamp als laatste eindigen - al zweren we na deze test nooit meer meewarig te doen over Lada-rijders.
| Scorebord | Interieur | Technologie | Onderweg | Budget | Totaal |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. Dacia Sandero 1.2 16V Sandero | 14,00 | 13,00 | 15,00 | 16,00 | 14,00 |
| 2. Suzuki Alto 5d 1.0 Grand Avantage | 11,00 | 13,00 | 13,00 | 17,00 | 13,40 |
| 3. Lada Kalina 5d 1.4 | 13,00 | 11,00 | 14,00 | 17,00 | 12,80 |
In dit artikel : Suzuki, Suzuki Alto , Lada, Lada Kalina , Dacia, Dacia Sandero