Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Private Lease: exclusieve AutoGids-aanbieding. Krijg tot 6 maanden gratis brandstof*

Private Lease: exclusieve AutoGids-aanbieding. Krijg tot 6 maanden gratis brandstof*

Bekijk

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Infiniti Q30 2.2d AWD : Het model van de waarheid

Na een aftastende fase wil Infiniti nu een versnelling hoger schakelen in Europa. Om te beginnen met de Q30, een stijlvolle compacte middenklasser die hoog op zijn poten staat.

Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

Met een omzetstijging van 8 procent in november 2015 liet Infiniti zijn vijftiende wereldwijde groeimaand op rij optekenen. Eind november had het premiummerk van de alliantie Renault-Nissan al meer dan 192.000 auto’s verkocht. Toch blijken de commerciële resultaten van Infiniti nog sterk te verschillen van markt tot markt. De Verenigde Staten, Canada, Mexico en Latijns-Amerika vormen veruit de grootste markt voor Nissans premiumdochter, met een jaarlijkse verkoop van 130.000 exemplaren. China komt op nummer twee voor het merk waarvan de maatschappelijke zetel is gevestigd in Hong Kong. Ondanks de slabakkende economie van die Aziatische markt blijft Infiniti er een van de snelst groeiende luxemerken, met eind november al een verkoop van 36.000 auto’s (+35 procent).

Europa blijft voorlopig nog relatief ongevoelig voor de troeven van de grote SUV’s (QX50 en QX70) en de grote berline (Q70) die deel uitmaken van het Infiniti-gamma. Met de lancering van de grote middenklasseberline Q50, die beter is aangepast aan de Europese verwachtingen, heeft Infiniti wél wat nieuwe klanten kunnen sprokkelen. Het Japanse premiummerk, dat in 2008 voet aan wal zette in Europa, heeft tijdens de eerste elf maanden van 2015 hier zelfs een verkoopstijging van 50 procent gerealiseerd ten opzichte van dezelfde periode in 2014. De absolute cijfers blijven niettemin bescheiden: vorig jaar had Infiniti in Europa eind november nog maar 6.300 auto’s verkocht. In 2016 zou Infiniti hier echt van de grond moeten komen, wanneer de Q30 (en zijn toekomstige SUV-variant QX30) in het Britse Sunderland van de band rollen.

Verwante testen

In dit artikel : Infiniti, Infiniti Q30