Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Audi RS4 Avant

Net als de RS2 uit 1994 is?de jongste RS4 enkel verkrijgbaar als break of 'Avant' in Audi-jargon. Een veelzijdig koetswerk dus, met daarin de atmosferische V8 van 450 pk uit de RS5.

Prijs
NB
  • Score redactie 15.00 /20

Overzicht :

Net als alle RS-modellen verenigt de RS4 het beste van de Audi-technologie: een atmosferische V8 van 450 pk met directe injectie, vierwielaandrijving, een gestuurde schokdemping, een stuurinrichting met variabele overbrengingsverhouding, een actieve uitlaat, een achterdifferentieel met vectoriële verdeling van het koppel, een versnellingsbak met dubbele koppeling en zelfs koolstofceramische remmen. Met dat arsenaal werpt de krachtigste A4 zich op als een echte bom en zou hij zijn twee eeuwige rivalen - de BMW M3 en de Mercedes C 63 AMG - wel eens klamme handjes kunnen bezorgen, temeer omdat in deze generatie de motor centraler op de vooras ligt, wat de gewichtsverdeling ten goede komt - die komt nu in de buurt van de 50/50-verhouding die BMW zo na aan het hart ligt. Een ijzersterk staaltje qua vermogen en knowhow, maar bij het bekijken van de technische kenmerken stoten we toch op één verontrustend gegeven: het gewicht. Terwijl de RS2 destijds 1.595 kilo woog, wijst de weegschaal voor deze RS4 1.870 kilo aan. Dat is 220 kilo meer dan zijn voorganger. Hoewel het tij stilaan aan het keren is, blijft deze parameter jammer genoeg nog altijd zwaar doorwegen, zeker voor een sportief model. Je kunt je dan ook afvragen in welke mate dat hoge gewicht geen rem zet op de 30 extra pk's van de V8FSI, of zelfs op de 'lapmiddelen' die worden geacht het rijplezier en dus de sportiviteit te doen toenemen.

  • Explosieve motor, betoverende klank
  • Prestaties t.o.v. voorganger
  • Vermogen maximaal aanspreekbaar (Quattro)
  • Perfecte koolstofceramische remmen
  • Veilig en levendig weggedrag
  • Gebruiksgemak, veelzijdigheid, afwerking
  • Te zwaar voor een echte sportieveling
  • Snel hoog verbruik bij intensieve rijstijl
  • Verwarrend actief stuur
  • Karikaturale schokdemping in Dynamic-stand
  • Actief achterdifferentieel niet standaard
  • Uitrustingslacunes, hoge prijs

In dit artikel : Audi, Audi A4

Tests

Onze tests

Stockwagens Audi

Nieuwe audi a4 in stock

Tweedehands Audi

Tweedehands audi a4