Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

BMW

2 Reeks

BMW 2 Reeks Active Tourer (2022)
Monovolumes

Monovolumes

  • BMW
    2 Reeks Active Tourer (2022)

  • Prijs CO2
    Diesel 36850 - 45400€ 122 - 139 g/km (WLTP)
    Benzine 34750 - 43750€ 133 - 162 g/km (WLTP)
    Hybride benzine Plug-in 44750 - 47700€ 7 - 18 g/km (WLTP)

    BMW 2-Reeks Active Tourer

    Dit is de tweede generatie van BMW’s ‘eenvolumer’, met een fijnere lijn om minder weg te hebben van een monovolume, een koetswerktype dat tegenwoordig niet meer in de mode is. Ook het interieur is omgetoverd. Op het dashboard prijken twee grote schermen (niet langer bediend met de iDrive-draaiknop, maar uitsluitend door aanraking, met de nodige vingerafdrukken als gevolg), evenals een stijlvolle zwevende console tussen de voorste passagiers. Maar dé troef van deze BMW blijft zijn moduleerbaarheid, met een achterbank die naast neerklapbaar ook verschuifbaar kan zijn – behalve in de hybrideversies – als je er tenminste voor bijbetaald. De kofferruimte werd niet groter, maar blijft interessant voor deze voertuigklasse (470 liter, of 405 voor de hybrides). De lange versie met zeven zitplaatsen (Gran Tourer) staat voor deze nieuwe generatie niet meer op het programma. Alle motoren, zowel de benzines (136, 156 of 204 pk) als de diesel (150 pk), zijn standaard gekoppeld aan een gerobotiseerde versnellingsbak met dubbele koppeling. Er zijn ook twee plug-inhybrides (245 en 326 pk), waarvan de batterij van 14,9 kWh netto officieel tot 80 kilometer elektrisch rijbereik biedt. Onderweg ontpopt deze 2-Reeks Active Tourer zich als een echte BMW: de koetswerkbewegingen worden goed onder controle gehouden, maar altijd geleidelijk, dus zonder de inzittenden dooreen te schudden. Een goed compromis tussen rijcomfort en wegligging. Een goed punt ook voor de demping van zowel motor- als stroomlijngeluiden. Deze gezinsauto wist ons te verleiden, niet alleen met zijn typische BMW-karakter, maar ook met zijn rijcomfort, binnenruimte en stille werking. Het interieur oogt verzorgd en stijlvol, hoewel de meeste uitrusting optioneel is, zoals gewoonlijk bij BMW. Beide hybridevarianten zijn 100% fiscaal aftrekbaar.

BMW 2 Reeks Coupé (2022)
Coupés

Coupés

  • BMW
    2 Reeks Coupé (2022)

  • Prijs CO2
    Diesel 44100 - 44100€ 120 - 129 g/km (WLTP)
    Benzine 39250 - 58850€ 142 - 200 g/km (WLTP)

    BMW 2 Reeks Coupé

    Terwijl de nieuwste 1-Reeks en 2-Reeks Gran Coupé en Active Tourer zijn overgestapt op voorwielaandrijving, blijft deze 2-Reeks Coupé een achterwielaandrijver (met het onderstel van onder meer de 3- en 4-Reeks). Vanaf de eerste bocht tovert hij een glimlach op het aangezicht van de bestuurder: de voortrein bijt zich vast in de bocht, terwijl de achterkant levendig meedraait, met desgewenst een driftbeweging die makkelijk controleerbaar blijft dankzij de uitstekende balans van het onderstel (met een ideale statische gewichtsverdeling van 50/50 voor/achter) en de gevoelige bedieningsorganen (stuurinrichting, remmen). Echt rijplezier dus, zonder aan comfort in te boeten. De interieurafwerking is netjes, maar de twee zitplaatsen achterin zijn moeilijk toegankelijk en de hoofdruimte is er vrij beperkt. De kofferruimte is dan weer correct. De basismotor kon ons niet echt bekoren: de 184 pk sterke 2.0-turbobenzinekrachtbron (220i) is zonder meer krachtig en soepel, maar hij mist pit bij hoge toerentallen en vlakt de sensaties uit. Er bestaat ook een 245 pk-versie van dit blok (230i). Voor de kilometervreters is er bovendien een tweeliter-diesel (220d met 163 of 190 pk). De heilige graal blijft de befaamde, 374 pk sterke en drie liter grote zescilinder op benzine van de M240i, die altijd gecombineerd wordt met vierwielaandrijving. Dit blok zal binnenkort eveneens te vinden zijn in de nieuwe, nog krachtigere en radicalere M2. De 2-Reeks Coupé heeft in de eerste plaats een moderne, geciseleerde koetswerkstijl. En een geslaagd onderstel: deze perfect afgestelde achterwielaandrijver biedt rijcomfort, een dynamische wegligging en zelfs de nodige fun op verzoek. Maar niet meer in openlucht: de 2-Reeks Cabrio staat niet langer op het programma.

BMW 2 Reeks Gran Coupé (2022)
Grote middenklassers

Grote middenklassers

  • BMW
    2 Reeks Gran Coupé (2022)

  • Prijs CO2
    Diesel 36100 - 44900€ 118 - 150 g/km (WLTP)
    Benzine 33700 - 57450€ 128 - 175 g/km (WLTP)

    BMW 2 Reeks Gran Coupé

    Net als de 4-, 6- en 8-Reeks heeft ook de 2-Reeks sinds 2020 een Gran Coupé-afgeleide. Die deelt zijn FAAR-platform met de 1-Reeks en wordt dus eveneens op de voorwielen aangedreven. Deze vierdeurs vertoont onvervalste coupéallures met zijn schuin aflopende daklijn, waarin de kofferbak mooi werd geïntegreerd. Ook de frameloze zijruiten dragen hun steentje bij, maar hebben tegelijk het nadeel iets meer windgeruis te veroorzaken. Binnen tref je hetzelfde dashboard aan als in de 1-Reeks. De architectuur met dwarse motor levert binnenin relatief veel zitruimte op, ook op de achterbank voor de benen en het hoofd, ondanks de aflopende coupélijn. De koffer is ruim (430 liter), maar door de smalle opening niet optimaal toegankelijk. In vergelijking met de 1-Reeks weegt de 2-Reeks Gran Coupé meer en zet hij meer in op comfort; daarom kreeg hij een aangepaste afstelling van het onderstel en de stuurinrichting. Het sportieve topmodel M235i staat merkelijk strakker op zijn veren, heeft een mechanisch sperdifferentieel en toont aan hoe efficiënt het chassis wel is. Maar ook de voortrein van de andere versies (benzines van 136 tot 178 pk en zelfs 306 pk voor de M235 xDrive, en diesels van 136 tot 190 pk) is best snedig en staat borg voor het rijplezier dat je van een coupé – vier deuren of niet – mag verwachten. Deze stijlvolle, maar best ruime 2-Reeks brengt het klassevolle Gran Coupé-label binnen het bereik van een breder publiek – ook in deze prijsklasse zijn er genoeg mensen bereid extra centen op tafel te leggen voor wat meer originaliteit. Pittige motoren en een snedig rijgedrag maken van deze voorwielaangedreven 2 Gran Coupé toch een ‘echte’ en leuke BMW.

BMW 2 Reeks Gran Tourer (2021)
Monovolumes

Monovolumes

Vorige BMW-modellen
BMW 2 Reeks Cabrio 2021
BMW 2 Reeks Active Tourer 2021
BMW 2 Reeks Coupé 2020
BMW 2 Reeks Cabrio 2020
BMW 2 Reeks Gran Tourer 2020
BMW 2 Reeks Gran Coupé 2020
BMW 2 Reeks Active Tourer 2019
BMW 2 Reeks Gran Tourer 2019
BMW 2 Reeks Coupé 2018
BMW 2 Reeks Active Tourer 2018
BMW 2 Reeks Cabrio 2018
BMW 2 Reeks Gran Tourer 2018
BMW 2 Reeks Coupé 2016
BMW 2 Reeks Cabrio 2016
BMW 2 Reeks Gran Tourer 2016
BMW 2 Reeks 2014
BMW 2 Reeks Active Tourer 2014

Tests BMW 2 Reeks

Onze tests

Budget

In hetzelfde budget