Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Dacia Lodgy

Na het succesverhaal van de Duster komt Dacia nu voor de dag met de Lodgy, een ruime eenvolumer met een bodemprijs en uitrustingsmogelijkheden die ongezien zijn voor het Roemeense merk.

Prijs
NB
  • Score redactie 14.18 /20

Overzicht :

Het bleek een prima zet van Louis Schweitzer, de toenmalige baas van Renault, om op 2 juli 1999 het Roemeense merk Dacia te kopen, ook al werd de overname toentertijd op heel wat hoongelach onthaald. Wie had destijds kunnen vermoeden dat de halsstarrigheid van één man gecombineerd met een welbepaald bestek tot een van de mooiste automobielsuccessen van de jongste jaren zou leiden? In ieder geval is wie toen de draak stak met de operatie, vandaag het lachen vergaan, want Dacia is goed voor dertig procent van de wereldwijde verkoop van de Renault-groep. Er zijn al meer dan twee miljoen Dacia’s verkocht sinds 2004, waarvan 813.000 alleen al in 2011.

En Dacia wil het daarbij niet laten: met een jaarlijkse vooruitgang van meer dan twintig procent wil het tegen 2016 uitkomen op 1,6 miljoen auto’s per jaar. Daarvoor wordt het gamma uitgebreid en gediversifieerd. Vandaag met de eenvolumer Lodgy, binnenkort met de van schuifdeuren voorziene bestelbreak Dokker en zijn bestelwagenvariant, in afwachting van een geplande stadsauto waarvan de basisprijs onder de 5.000 euro zou moeten blijven.

  • Recordbinnenruimte, 7 echte zitplaatsen
  • Eenvoudige en efficiënte moduleerbaarheid
  • Beperkt prijskaartje
  • Behoorlijke prestaties
  • Verbruik, ophangingscomfort
  • 3 jaar garantie
  • Geluiddemping op de snelweg
  • Uitrustingslacunes
  • Lacunes passieve veiligheid (hoofdairbags)
  • Onvoldoende centrerend stuur

In dit artikel : Dacia, Dacia Lodgy

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens Dacia

Nieuwe dacia in stock

Tweedehands Dacia

Tweedehands dacia lodgy

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars