Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

waarde van uw tweedehands voertuig

Krijg nu een gratis schatting van een tweedehands voertuig

schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet : Ruim en aangenaam

Deze turbomotor verleidt nog altijd met zijn aangename karakter.

20.490 €
  • Score redactie 0.00/20

Overzicht :

Aangezien we de 1.4 T-Jet in de Tipo al aan de tand voelden in de vijfdeurs (AG959) en we ook al met de breakvariant konden rijden met de 1.6 MJET in het vooronder (AG963), bracht de test met de Tipo Station Wagon 1.4 T-Jet weinig verrassingen aan het licht. Ook met de benzinemotor van 120 pk kan deze functionele Fiat prat gaan op een ruim interieur en dito koffer, die bovendien erg praktisch ingericht is. Ten opzichte van de dieselversie rijdt de Tipo SW 1.4 T-Jet wel iets plezieriger, als gevolg van het lagere gewicht op de voortrein, en tegenover de vijfdeurs leek hij een wat stugger wegcontact te vertonen. 
De turbomotor op benzine gaat al een tijdje mee, maar verleidt nog altijd met zijn aangename karakter, al moet hij natuurlijk harder werken in deze niet al te lichte break dan in pakweg een Alfa MiTo. Dat merk je ook aan het verbruik, want niet alleen zijn de normcijfers weinig interessant (6,0 l/100 km gemiddeld en 139 g CO2/km, ondanks het stop-startsysteem), ook ons testgemiddelde van 8,3 l/100 km (tegenover 7,6 met de maar 30 kilo lichtere vijfdeurs) is niet meer dan matig. Voor wie niet al te veel rijdt, is dat echter niet onoverkomelijk, net als het feit dat deze motor enkel gekoppeld wordt aan een manuele versnellingsbak.

  • Interieur- en kofferruimte, functionaliteit
  • Bijdetijds multimediasysteem
  • Gezond weggedrag
  • Automaat niet verkrijgbaar
  • (Norm)verbruik en CO2-uitstoot
  • Wat stug wegcontact

In dit artikel : Fiat, Fiat Tipo

Journalist AutoGids/AutoWereld

Instagram: @kvnkrsmns