Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Mijn auto aan de beste prijs. Ontdek alle aanbiedingen van het moment op Autopromos.

Mijn auto aan de beste prijs. Ontdek alle aanbiedingen van het moment op Autopromos.

Bekijk alle aanbiedingen

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Jeep Cherokee SRT8

De Jeep Grand Cherokee SRT8 was nog nooit zo krachtig als nu. Maar hij stoot dan ook 328 g CO2/ km uit. Dat ruikt naar overdaad, maar ook naar een bedreigde soort die moet worden beschermd.

95.550 €
  • Score redactie 0.00/20

Overzicht :

De nieuwe Grand Cherokee SRT8 wint 42 pk en komt uit op 468 pk, wat 11 procent beter is dan zijn voorganger. Het koppel gaat er in dezelfde mate op vooruit, tot 624 Nm. Om tot die monsterachtige waarden te komen heeft de top-Jeep gewoon de jongste evolutie overgenomen van de V8, die is vergroot van 6,1 tot 6,4 liter. De SRT8-versies van de Chrysler 300, Dodge Charger en Challenger doen al een beroep op deze motor sinds vorige herfst. In tegenstelling tot de berlines die met deze motor zijn uitgerust, is de SUV de enige die de overstap naar Europa maakt. Het idee om een achtcilinder met gigantische cilinderinhoud op de markt te brengen was nog nooit zo tegendraads als in het Europa van vandaag, en dan zeker in Italië, het land bij uitstek van de mini-autootjes en -motoren.

We hebben de Pirelli's PZero van de SRT8 dus zonder schuldgevoel versleten op het Italiaanse asfalt. Een SUV van 2.360 kilo met zoveel vermogen verslindt zijn rubber toch al op zijn eentje, zonder dat je hem moet forceren. Bovendien cultiveren de autochtonen een magnifieke verdraagzaamheid tegenover alles wat tot het automobiele schoon behoort, temeer omdat ze slechts zelden een dikke motor te horen krijgen in hun omgeving. Qua acceleratie in een rechte lijn, met het aluminium pedaal tegen de vloer getrapt, plaatst onze super-Jeep met zijn roffelende Amerikaanse V8 zich tussen het kruim van de benzine-SUV's, die allemaal een drukgevoede motor hebben. Op het vlak van pure prestaties is hij dus allesbehalve belachelijk.

De Jeep Grand Cherokee SRT8 was nog nooit zo comfortabel en goed geluidgedempt. In zijn nichesegment kan hij nog altijd uitpakken met een onklopbare verhouding prijs-prestaties-uitrusting, al mist hij nog steeds een beetje de verfijning van zijn Europese rivalen. Maar het karakter van de goeie ouwe dikke V8 maakt veel goed...

U kunt de Eerste Test van de Jeep Grand Cherokee SRT8 nalezen in AutoGids 853 van 11/7/2012.

In dit artikel : Jeep, Jeep Grand Cherokee