Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Land Rover

Defender

Land Rover Defender 110 (2023)
Offroader

Offroader

  • Land Rover
    Defender 110 (2023)

  • Prijs CO2
    Diesel 74300 - 113500€ 227 - 245 g/km (WLTP)
    Benzine 91600 - 148800€ 260 - 340 g/km (WLTP)
    Hybride benzine Plug-in 79400 - 118800€ 57 - 71 g/km (WLTP)

    Land Rover Defender 110

    De tweede generatie van de Defender maakte in de zomer van 2019 haar debuut en bestaat inmiddels in drie formaten: als korte 90, als standaard 110 en nu ook als lange 130. Die XXL-versie is 34 centimeter langer dan de 110, maar behoudt dezelfde wielbasis. Dankzij zijn toegenomen achteroverhang biedt de Defender 130 plaats aan acht inzittenden of aan meer dan 2.500 liter aan laadvolume. De zelfdragende structuur van de Defender is volledig van aluminium gemaakt, en de starre assen van weleer hebben plaatsgemaakt voor vier onafhankelijk opgehangen wielen, zodat de Defender beter op de weg ligt. Maar uiteraard blijft dit eerst en vooral een held in het terrein, dankzij de vierwielaandrijving, de reductiebak met korte verhoudingen en de twee differentiëlen (centraal en achteraan). Ook een luchtvering is verkrijgbaar, waarmee je de bodemvrijheid kunt opkrikken. Onder de motorkap is voor elk wat wils te vinden. De instapversie op benzine (P300) is een tweeliter-viercilinder van 300 pk; de diesels (D200, D250 en D300) doen allemaal een beroep op de drieliter-zescilinder-in-lijn met mildhybride ondersteuning. Dezelfde zescilinder is er ook op benzine, en dan 400 pk sterk (P400) – net zo veel als de plug-inhybride P400e, die helaas wel te veel CO2 uitstoot om fiscaal écht interessant te zijn voor zelfstandigen. Aan de andere kant van het spectrum introduceerde Land Rover dan weer de waanzinnige P525, aangedreven door een woeste benzine-V8 van 525 pk. Net zoals de Jeep Wrangler en Mercedes G-Klasse koos de Land Rover Defender voor een kleedje in neoretrostijl, waaronder echter een op-en-top moderne auto schuilgaat. En eentje die veelzijdiger is dan ooit: een Defender blijft onvermoeibaar in het terrein, terwijl hij op de weg beduidend beter rijdt dan vroeger.

Land Rover Defender 130 (2023)
Offroader

Offroader

  • Land Rover
    Defender 130 (2023)

  • Prijs CO2
    Diesel 89500 - 123700€ 232 - 246 g/km (WLTP)
    Benzine 101700 - 127100€ 259 - 280 g/km (WLTP)

    Land Rover Defender 130

    De tweede generatie van de Defender maakte in de zomer van 2019 haar debuut en bestaat inmiddels in drie formaten: als korte 90, als standaard 110 en nu ook als lange 130. Die XXL-versie is 34 centimeter langer dan de 110, maar behoudt dezelfde wielbasis. Dankzij zijn toegenomen achteroverhang biedt de Defender 130 plaats aan acht inzittenden of aan meer dan 2.500 liter aan laadvolume. De zelfdragende structuur van de Defender is volledig van aluminium gemaakt, en de starre assen van weleer hebben plaatsgemaakt voor vier onafhankelijk opgehangen wielen, zodat de Defender beter op de weg ligt. Maar uiteraard blijft dit eerst en vooral een held in het terrein, dankzij de vierwielaandrijving, de reductiebak met korte verhoudingen en de twee differentiëlen (centraal en achteraan). Ook een luchtvering is verkrijgbaar, waarmee je de bodemvrijheid kunt opkrikken. Onder de motorkap is voor elk wat wils te vinden. De instapversie op benzine (P300) is een tweeliter-viercilinder van 300 pk; de diesels (D200, D250 en D300) doen allemaal een beroep op de drieliter-zescilinder-in-lijn met mildhybride ondersteuning. Dezelfde zescilinder is er ook op benzine, en dan 400 pk sterk (P400) – net zo veel als de plug-inhybride P400e, die helaas wel te veel CO2 uitstoot om fiscaal écht interessant te zijn voor zelfstandigen. Aan de andere kant van het spectrum introduceerde Land Rover dan weer de waanzinnige P525, aangedreven door een woeste benzine-V8 van 525 pk. Net zoals de Jeep Wrangler en Mercedes G-Klasse koos de Land Rover Defender voor een kleedje in neoretrostijl, waaronder echter een op-en-top moderne auto schuilgaat. En eentje die veelzijdiger is dan ooit: een Defender blijft onvermoeibaar in het terrein, terwijl hij op de weg beduidend beter rijdt dan vroeger.

Land Rover Defender 90 (2023)
Offroader

Offroader

  • Land Rover
    Defender 90 (2023)

  • Prijs CO2
    Diesel 68200 - 110300€ 223 - 240 g/km (WLTP)
    Benzine 85600 - 144900€ 256 - 336 g/km (WLTP)

    Land Rover Defender 90

    De tweede generatie van de Defender maakte in de zomer van 2019 haar debuut en bestaat inmiddels in drie formaten: als korte 90, als standaard 110 en nu ook als lange 130. Die XXL-versie is 34 centimeter langer dan de 110, maar behoudt dezelfde wielbasis. Dankzij zijn toegenomen achteroverhang biedt de Defender 130 plaats aan acht inzittenden of aan meer dan 2.500 liter aan laadvolume. De zelfdragende structuur van de Defender is volledig van aluminium gemaakt, en de starre assen van weleer hebben plaatsgemaakt voor vier onafhankelijk opgehangen wielen, zodat de Defender beter op de weg ligt. Maar uiteraard blijft dit eerst en vooral een held in het terrein, dankzij de vierwielaandrijving, de reductiebak met korte verhoudingen en de twee differentiëlen (centraal en achteraan). Ook een luchtvering is verkrijgbaar, waarmee je de bodemvrijheid kunt opkrikken. Onder de motorkap is voor elk wat wils te vinden. De instapversie op benzine (P300) is een tweeliter-viercilinder van 300 pk; de diesels (D200, D250 en D300) doen allemaal een beroep op de drieliter-zescilinder-in-lijn met mildhybride ondersteuning. Dezelfde zescilinder is er ook op benzine, en dan 400 pk sterk (P400) – net zo veel als de plug-inhybride P400e, die helaas wel te veel CO2 uitstoot om fiscaal écht interessant te zijn voor zelfstandigen. Aan de andere kant van het spectrum introduceerde Land Rover dan weer de waanzinnige P525, aangedreven door een woeste benzine-V8 van 525 pk. Net zoals de Jeep Wrangler en Mercedes G-Klasse koos de Land Rover Defender voor een kleedje in neoretrostijl, waaronder echter een op-en-top moderne auto schuilgaat. En eentje die veelzijdiger is dan ooit: een Defender blijft onvermoeibaar in het terrein, terwijl hij op de weg beduidend beter rijdt dan vroeger.

Vorige Land Rover-modellen
Land Rover Defender 110 2023
Land Rover Defender 90 2023
Land Rover Defender 110 2022
Land Rover Defender 90 2022
Land Rover Defender 90 2021
Land Rover Defender 110 2021
Land Rover Defender 3d 2015
Land Rover Defender 5d 2015

Tests Land Rover Defender

Onze tests