Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Vergelijkende test / Hyundai Terracan 2.9 CRDi, Kia Sorento 2.5 CRDi & SsangYong Rexton RX 270 Xdi

Geschreven door Bert Troubleyn op

Terwijl de moderne SUV's almaar luxueuzer worden, zijn er toch nog merken die het redelijk houden, zonder daarbij Spartaanse producten aan te bieden. Wij zochten en kwamen uit bij drie grote Koreanen: de Hyundai Terracan, Kia Sorento en SsangYong Rexton.

We werden overtuigd om deze driekamp op poten te zetten door de komst van een “nieuwe” common rail-diesel (nog steeds van Mercedes-origine) van 2,7 liter
onder de motorkap van de SsangYong Rexton. Toen die in dieselversie alleen nog verkrijgbaar was met de ouder-wetse 2,9-liter (de eerste rechtstreeks ingespoten diesel, die al lang niet meer werd gebruikt in de Mercedessen), waren we niet bepaald mild in onze beoordeling (zie AG600). We keken er dan ook naar uit om na te gaan of hij deze keer (eindelijk) zijn beloften waarmaakt. Andere redenen om deze Zuid-Koreanen te verzamelen waren de verhoging van het vermogen en het koppel van de 2.9-dieselmotor van de Hyundai Terracan (die, zoals u kan lezen in ons
kaderstukje, zopas enkele verbeteringen onderging) en de beschikbaarheid van een automaat op de Kia Sorento 2.5 CRDi.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars