Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

waarde van uw tweedehands voertuig

Krijg nu een gratis schatting van een tweedehands voertuig

schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Lexus LS 600h L

De LS verleidt al 23 jaar met het nec plus ultra op het gebied van kwaliteit, geluiddemping en systematische verfijning. Modeljaar 2013 voegt daar eindelijk het ontbrekende element aan toe: rijplezier.

Prijs
NB
  • Score redactie 17.00/20

Overzicht :

Toyota/Lexus steunt zodanig op zijn hybrides dat het nog maar weinig innovatiefs lanceert qua conventionele motoren, waar de Japanse nummer één een beetje achterblijft. Je zou zelfs kunnen zeggen dat de euforie de Japanners aanzet tot monocultuur. Zo biedt onze invoerder de LS enkel aan in zijn hybride 600h-versie en rekent hij niet meer op de 460 (die nog steeds verkrijgbaar is op andere markten). De Belgische importeur zal potentiële LS-klanten dus moeten overtuigen dat kiezen voor een hybride niet hoeft te betekenen dat je al je gewoontes overboord moet gooien... Een aangepaste stijl en nieuwe chassisafstellingen moesten het model dynamischer maken en de liefhebbers van Duits prestige verleiden. Meer nog, speciaal met die doelgroep in het achterhoofd werd een F Sport Line-versie bedacht. Die houden we achter de hand voor een latere Meerkamp, hier ontdekken we de lange koetswerkvariant L in zijn standaarduitrustingsniveau President Line. Nu ja, strikt genomen gaat het eerder om een herontdekking, met een nieuwe dimensie, die van het rijplezier.

  • Thermisch en akoestisch comfort
  • Zit- en ophangingscomfort, binnenruimte
  • Verhouding prestaties-verbruik
  • Royale uitrusting, maar zonder vertoon
  • Rijplezier t.o.v. voorganger
  • Uitgesproken, maar toch nog sobere stijl
  • Matig en niet-moduleerbaar koffervolume
  • Weinig personaliseringsmogelijkheden
  • Bijna discreet voor een topklasseberline
  • Lawaaierige massagefunctie achterbank
  • Soms piepende remmen bij stapvoets rijden
  • Trekhaak niet verkrijgbaar

In dit artikel : Lexus, Lexus LS

Geschreven door op