Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / Maserati Granturismo MC Stradale vs Nissan GT-R : Atletische ambities

Hun looks liegen er niet om: de Maserati GranTurismo MC Stradale en de Nissan GT-R stellen alles in het teken van prestaties. Maar de manier waarop beide dat doen, is radicaal anders.

Maserati Granturismo MC Stradale vs Nissan GT-R : Atletische ambities #1

Overzicht :

Van Italiaanse auto’s wordt wel eens gezegd dat ze warmbloedig zijn; in het geval van de Maserati GranTurismo MC Stradale mag je gerust spreken van ‘kokend heet’. Deze Maserati Corse-versie is namelijk niets meer of minder dan de straatafgeleide van de monsterachtige bolides uit het Trofeo Maserati- of GT4-kampioenschap. Ten opzichte van een standaard-GranTurismo werd heel het interieur onder handen genomen en daalde het gewicht met een indrukwekkende 110 kilogram. Het enige vlak waarop de MC Stradale maar schuchter evolueert, is uiteindelijk dat van zijn motor, aangezien de achtcilinder met zijn 450 pk nauwelijks 10 pk meer ontwikkelt dan een GranTurismo S.

Een dergelijke aanpak zal hier en daar misschien wat wenkbrauwen doen fronsen, maar ze is des te interessanter omdat ze indruist tegen de vermogenswedloop die zo in zwang is in het segment van de supersportievelingen. De Maserati lijkt daarentegen eerder een aanhanger te zijn van de ‘oude school’, die van Colin Chapman, oprichter van Lotus, waarbij op zoek wordt gegaan naar ‘intelligente’ manieren om de concurrentie te snel af te zijn – lees: een finetuning van het onderstel en de aerodynamica en gewichtsbesparing. Of dat de goede manier is? Wij zouden geneigd zijn positief te antwoorden op die vraag, maar om alle twijfel weg te nemen was er maar één optie: een confrontatie van de MC Stradale met dé supersportieveling van het moment, de Nissan GT-R, die sinds dit jaar 530 pk uit zijn drukgevoede V6 puurt.

NIEUWSBRIEF