Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Autosalon Parijs 2016 / Peugeot 5008 verandert in SUV

Verwachte lancering : 01-01-2017

Geschreven door Olivier Duquesne op 07-09-2016

De Peugeot 5008 verandert van categorie. In plaats van een monovolume wordt het model een 4,64 meter lange SUV. Hij blijft wel bedoeld voor gezinnen met zijn zeven zitplaatsen, waaronder een tweede rij van drie zetels met Isofix.

De nieuwe Peugeot 5008 ruilt het profiel van een monovolume voor dat van een SUV. De gezinswagen uit het gamma van het merk met de leeuw neemt dus een bocht van 180 graden. De roeping van deze 4,64 meter lange auto blijft wel het vervoeren van meerdere personen. Zo is de tweede rij van onafhankelijke en neerklapbare zetels identiek en uitgerust met Isofix-bevestigingspunten. Drie jonge kinderen kunnen er dus in alle veiligheid (en helemaal legaal) zitten. De koffer haalt in de configuratie met vijf plaatsen al een volume van 1.060 liter.

i-Cockpit

De 5008 krijgt een klein stuurwiel en een overzichtelijk interieur, trouw aan de filosofie van de interieurs van de nieuwe Peugeots. Een capacitief aanraakscherm van 8 duim domineert de console. De bestuurder heeft voor zich een dashboard met een groot head-up display. Hij kan in optie ook genieten van een massagezetel met acht compartimenten. Voor meer licht vanbinnen kun je een panoramisch dak monteren en voor de muziek zorgt een Hi-Fi Premium Focal-installatie van 515 watt met tien luidsprekers.

10 motoren

Het motorenaanbod is erg uitgebreid. Peugeot biedt twee benzinemotoren: de 1.2 PureTech met 130 pk (manuele of automatische zesversnellingsbak) en de 1.6 THP met automaat. Als diesel krijgt de 5008 de 1.6 BlueHDi met 100 pk en manuele vijfversnellingsbak (106 g CO2/km) of de versie met 120 pk met manuele of automatische zesversnellingsbak. En dan is er nog de 2.0 BlueHDi met 150 pk en manuele bak of met 180 pk en automaat. Die laatste oplossing bestaat wel alleen in de sportievere GT-afwerking.

Elektronica

De 5008 heeft (voorlopig?) geen vierwielaandrijving, maar om je redden in moeilijk terrein beschikt hij over Advanced Grip Control met vijf standen (normaal, sneeuw, modder, zand, ESP OFF) en M+S-banden van 18 duim. De afdalingshulp leidt de auto met een trage snelheid naar beneden op hellingen. Op de weg heeft de 5008 recht op alle rijhulpsystemen die tegenwoordig klassiek geworden zijn, zoals de antibotsradar, de noodrem, de verkeersbordenherkenning, de parkeerhulp of de vermoeidheidswaarschuwing. Tot slot is het mogelijk om een abonnement te nemen op TomTom Live en Traffic, om onaangename verrassingen onderweg te voorkomen.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten